• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98110805537
  • خبرنگار : 50256

مشاور امور بین المللی استاندار آذربایجان شرقی:

ایران به دنبال معرفی هویت ملی خود از طریق هنر احساسی به دنیاست

ایران به دنبال معرفی هویت ملی خود از طریق هنر احساسی به دنیاست

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و مشاور استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایران به دنبال معرفی هویت ملی خود از طریق هنر به ویژه هنر صنایع دستی، عکاسی و پاره‌ای از هنرهای احساسی و نه ادراکی به دنیا است.

حسین صبوری در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به این‌که "تجارت بین المللی" یک رشته دانشگاهی است که در دانشگاه تهران تدریس می‌شود، اظهار کرد: هم‌چنین تجارت بین المللی به عنوان ”سازمان تجارت الکترونیک” نیز مطرح است که جامعه و تمامی کشورها و به خصوص ایران را به سمت بین المللی سازی و بین المللی شدن سوق می‌دهد.  

وی افزود: ایران در تلاش است تا بسترها و ظرفیت‌های خود را حفظ کرده و سپس در زمینه بین المللی شدن، بسترهای مناسبی هم‌چون هنر ادبیات، صنایع دستی و یا شعر خود را به دنیا معرفی کند.

وی در خصوص اقدامات دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حوزه تجارت، بیان کرد: سایتی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز ایجاد شده که صنایع دستی دانشجویان را از همین طریق به فروش می‌رساند و حتی دانشجویان، صنایع دستی خود را به کشورهای همسایه برده و در معرض نمایش قرار داده و به فروش می‌رسانند. این اقدام تاکنون موفقیت آمیز بوده است.  

صبوری ساختار اکسپوی هنری تبریز را موفق دانست و گفت: اگر بتوان نمایشگاه‌هایی هم‌چون اکسپوی هنری تبریز را در سایر کشورها برپا کرد، بستری ایجاد می‌شود تا ظرفیت‌های هنری این نمایشگاه‌ها به دنیا انتقال یابد که این امر برای هویت ملی ایران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.  

وی با بیان این‌که تجارت الکترونیک هنر می‌تواند فرهنگ قدیمی و معاصر را به مردم بشناساند، گفت: افرادی طرفدار هنر سنتی و برخی نیز به دنبال هنر مدرن هستند، نمایشگاه‌های هم‌چون اکسپوی هنری تبریز بستر مناسبی برای آشتی بین هنر مدرن و سنتی با یکدیگر است. 

وی با اشاره به ظرفیت اکسپوی هنری تبریز در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اظهار کرد: در ارمنستان مسجدی همانند مسجد کبود وجود دارد و می‌توان آثار هنری را در این محل در معرض نمایش قرار داد و یک نمایشگاه دائمی برای آثار هنری ایجاد کرد.  

مشاور امور بین المللی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که می‌توان نمایشگاه‌هایی در کشورهایی هم‌چون ارمنستان، آذربایجان و کشورهای همسایه برپا کرد، گفت: این نمایشگاه‌ها برای جوانانی که در زمینه هنری فعالیت دارند، می‌تواند شغل ایجاد کرده و همچنین باعث آشنایی با هویت ملی ایرانی شود. 

وی با بیان این‌که تبلیغات بی رمقی درخصوص تجارت بین المللی برای قشر اندکی از جامعه انجام شده است، متذکر شد: واهمه‌ای در بین مردم وجود دارد که تجارت بین المللی یک دنیای دیگر است و نمی‌توان به آن نزدیک شد و یا حتی به سمت آن حرکت کرد اما این‌گونه نبوده و باید تجارت بین المللی در بستر مدرسه و دانشگاه‌ به مردم ارائه شود. 

وی افزود: اکسپوی هنری تبریز می‌تواند برخی سرمایه گذاران و خیران را جذب کرده و حتی با ورود به دانشگاه‌ها و مدرسه‌های تبریز، با برنامه ریزی طی سه الی پنج ماه تبریز را به سمت بین المللی شدن سوق دهد. 

چهارمین دوره فروش آثار هنری(آرت اکسپو تبریز) از ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه در محل هتل لاله پارک برگزار شده و 231 اثر هنری در قالب این نمایشگاه در معرض فروش قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.