• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99021712283
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی:

رمز موفقیت رزمایش کمک مومنانه، استمرار آن است

رمز موفقیت رزمایش کمک مومنانه، استمرار آن است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: نیاز است که رزمایش کمک مومنانه استمرار داشته باشد چراکه رمز موفقیت رزمایش کمک مومنانه این است که مستمر باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه روح الله، سید علی آقازاده در رزمایش بسیج کارمندان استان مرکزی اظهار کرد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک مومنانه و مواسات با محوریت دفاتر نماینده ولی فقیه در استان ها این رزمایش در دستور کار قرار گرفت و همه مجموعه استان برای تحقق تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته هدفگذاری شده پای کار آمدند.

وی افزود: خوشبختانه با مشارکت دستگاه ها بویژه سپاه روح الله و بسیج توانستیم در فرصت کم به تحقق ۱۰۰ هزار بسته دست پیدا کنیم و پیش بینی می کنیم تا پایان ماه مبارک رمضان به دو برابر رقم هدف گذاری شده برسیم.

آقازاده گفت: امروز می بینیم که با مشارکت پایگاه های بسیج خوشبختانه از رقم ۱۰۰ هزار بسته هدف گذاری شده فاصله زیادی پیدا کردیم و دستیابی به این مهم و تلاش سپاه و مشارکت بسیجیان در این خصوص قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی نسبت به جمعیت آن بیش از استان های دیگر در رزمایش کمک مومنانه مشارکت داشته و این نتیجه عملکرد ستاد استانی و مشارکت مردم است، افزود: شهرستان های استان هم مشارکت خوبی در برگزاری رزمایش داشتند و این کار بزرگ که برای اولین بار به این گستردگی انجام می شود نتیجه هوشمندی ها و تدابیر مقام معظم رهبری است که به موقع مطرح و انجام شد.

آقازاده اظهار کرد: به دلیل فشار اقتصادی که هم ناشی از مسائل اقتصادی و هم ناشی از کروناست، نیاز است این رزمایش استمرار داشته باشد و رمز موفقیت رزمایش کمک مومنانه این است که مستمر باشد تا بتوان از افراد و خانواده هایی که آبرومند هستند و در این ایام برای آنها مشکلاتی ایجاد شده دستگیری کرده و تا حدودی به معیشت آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا به برکت وجود تفکر بسیج در مردم در استان مرکزی یک جهاد و بسیج عمومی ایجاد شد و همه پای کار آمدند و بسیج ادارات هم در این ایام خوب درخشیدند، گفت: ابتدای ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه روح الله تهیه شد که رزمایش قابل تقدیری هم در مصلی به نمایش گذاشته شد و به احتمال بسیار زیاد با این شرایط، از مرز ۱۰۰ هزار بسته هدفگذاری شده گذر خواهیم کرد و این رقم به بالای ۲۰۰ هزار و حتی بیشتر هم خواهد رسید و سعی می کنیم این اقدام خداپسندانه استمرار داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری سر خیر این اقدام خیرخواهانه بودند و استمرار این رزمایش باعث می شود نیت های خیرخواهانه همه کسانی که در این اقدام کمک کردند تحقق پیدا کند.

بر اساس این گزارش، سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این آیین گفت: پایگاه های بسیج ادارات در استان از ابتدای شیوع کرونا با سازماندهی کارمندان بسیجی اقدامات بسیار خوبی در پیشگیری از گسترش شیوع کرونا و مبارزه با این ویروس انجام دادند.

وی اظهار کرد: تشکیل کارگاه های تولید ماسک و دستکش بهداشتی، عملیات گندزدایی محلات و ادارات، تهیه بروشورهای اطلاع رسانی و آموزش کارمندان از جمله اقدامات آنها بوده است. با توجه به آسیب دیدن بخشی از افراد در این ایام، بسیج کارمندان همانند سایر اقشار بسیج تهیه بسته های معیشتی را در دستور کار خود قرار داد و ۱۲۰ دفتر فعال در حوزه بسیج کارمندان برای تهیه بسته های معیشتی پای کار آمدند و هرکدام از پایگاه های بسیج در ادارات به اندازه توان خود تهیه بسته هایی را در دستور کار خود گذاشتند.

عسگری افزود: پایگاه بسیج کارمندان مستقر در استانداری مرکزی نیز در مرحله اول ۱۱۰ بسته معیشتی را تهیه و در بین خانواده های آسیب دیده توزیع کرد و در مرحله دوم رزمایش نیز تهیه ۳۰۰ بسته معیشتی را در دستور کار گذاشت که امروز این بسته ها تکمیل شده و در روز میلاد با برکت امام حسن مجتبی(ع) تحویل نیازمندان داده می شوند.

به گفته وی، در شهر اراک بعد از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص رزمایش کمک مومنانه از نیمه شعبان تا پایان هفته تهیه ۳۰ هزار بسته معیشتی هدف گذاری شده بود که این ۳۰ هزار بسته تا پایان این هفته تحویل داده خواهند شد.

عسگری افزود: این رزمایش در سه مرحله برنامه ریزی شده که مرحله دوم آن در روز میلاد با برکت امام حسن مجتبی(ع) در مصلی شهر اراک و مرحله سوم آن در ایام عید سعید فطر انجام خواهد شد و با یاری خداوند قصد داریم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این اقدام خداپسندانه تا پایان شرایط کرونایی ادامه دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان کلمه رزمایش را مطرح کردند و بسیجیان برای برگزاری این رزمایش و به نمایش گذاشتن کمک های مومنانه پای کار آمدند و خوشبختانه شاهد هستیم شهر اراک و استان مرکزی در این رزمایش پیشتاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha