• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99041511440
  • خبرنگار : 50210

عضو شورای شهر اراک:

شورا طی ماه های اخیر آبروداری کرد/از پاسخ های شهردار قانع نشدم

شورا طی ماه های اخیر آبروداری کرد/از پاسخ های شهردار قانع نشدم

ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: شورا در ۱۵ ماه اخیر آبرو داری کرد.

ایرج رضایی ۱۵ تیرماه در صحن فوق العاده شورای شهر اراک که به طرح سوال از شهردار اختصاص داشت، با بیان اینکه شهردار در زمان انتخاب خود، مکررا بر جذب سرمایه گذار در شهر تاکید داشت، افزود: پروژه آفتاب رها شده نبود و امروز به نقطه پایانی رسیده است، سال ۹۸ پنج میلیارد تومان و سال ۹۷ نیز مبلغی بابت تکمیل پروژه اختصاص یافت ولی انجام نشد در حالی که سال گذشته با ۷ میلیارد تومان که امروز معادل ۷۰ میلیادر تومان است می شد کار را پیش برد.

وی با بیان اینکه شورای شهر در این ۱۵ ماه آبروداری کرد و تعامل را در پیش گرفت، افزود: شهردار اعلام می کند که ۶ میلیارد تومان در حساب است که به کمک آن می توان احداث پارکینک را انجام داد و جهت رفع ترافیک اقدام کرد، چرا باید این پول در حساب بماند، اگر بنا بر نگهداشتن پول است که من هم می توانم پول را نگه دارم، اما حفظ پول که هنر نیست.

رضایی تصریح کرد: تا امروز ۵ مرتبه میدان مقاومت تخریب و بازسازی شده و بارها در صحن به این موضوع اشاره کرده ام، اما اتفاقی نیفتاد. در موضوع آلودگی هوا و بازسازی و نوسازی تاکسی ها و اتوبوس ها اقدام خاصی صورت نگرفته است، اینکه شهرداری اقساط معوق خود را بپردازد در واقع جز وظایف لاینفک اوست که باید انجام می داد.

وی با بیان این سوال که آیا طرح های اولویت دار مدنظر شورا به انجام رسیده است؟ گفت: بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس تاکنون انجام نشده است این درحالی است که ناوگان حمل و نقل عمومی موجود برای رفع نیاز شهروندان کفایت نمی کند و انتظار کوچکترین قدم شهرداری در این حوزه را داشتیم.

این عضو شورای شهر اراک افزود: آیا درست است که به دلیل اختلاف نظر با یک مجموعه مانع خدمت رسانی به مردم شویم و مردم از آب ناسالم استفاده کنند؟ طبق اعلام شهرداری، این مجموعه توان تولید روزانه سه هزار عدد جدول را دارد، اگر این سه هزار عدد معادل هزار متر باشد در واقع شهرداری می تواند سالی ۳۶۵ هزار متر جدول تولید کند، پس چرا شهرداری مجدد اقدام به خرید جدول کرده است؟

رضایی با بیان اینکه تذکرات در طول ۱۵ ماهه اخیر به اوج خود رسیده است و این مسئله باعث طرح سوال از شهردار شد، گفت: ۸۰ درصد پاسخ سوالات شهر به این خلاصه شد که ان شاالله، انجام خواهد شد، مناقصه در حال برگزاری است و ... که باید بگویم با این پاسخ ها قانع نشدم.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر اراک نیز در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری گفت: سوال شورا درخصوص تبدیل وضعیت نبود، بلکه موضوع عدم رعایت بخشنامه تبدیل وضعیت بوده است.

فرزانه رحمتی اظهار کرد: براساس آمار به دست آمده در سال ۹۸، ۵۴۴ نفر از پرسنل شهرداری تبدیل وضعیت شده اند که از این تعداد ۳۰۴ نفر دیپلم و زیر دیپلم، ۵۲ نفر کاردانی، ۱۲۶ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۶۲ نفر کارشناسی ارشد بوده اند در حالی که باید مدارک تحصیلی افرادی که تبدیل وضعیت می شوند، کارشناسی باشد.

وی در خصوص بودجه محله محور شهرداری اراک بیان کرد: در زمانی که این موضوع مطرح شد، کارشناسانی با هماهنگی کمیسیون خدمات شهری با حضور در مناطق ۶ گانه و محلات ۵۵ گانه شهر اراک ملزومات مدنظر مردم در حوزه های مختلف را احصا کردند، اما یک هفته مانده به ارائه بودجه متاسفانه هیچ کدام از نظرات کارشناسان اخذ نشد در حالی که اعلام می شود طرح و بودجه با نگاه کارشناسی انجام شده، چه کسی کارشناسی کرده است؟

رحمتی تصریح کرد: درست است که فرم نظرسنجی توزیع شده ولی کار به صورت کارشناسی و اجرایی پیش نرفته است و حتی مدیر مناطق در جریان موضوعیت کار نبود. لازم است که با این شرایط شهردار بر چنین مواردی اصرار و لجبازی نداشته باشد و وارد شعاردهی نشود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فدایی رییس شورای شهر اراک نیز در خصوص پروژه ۵۵ متری اظهار کرد: در ارتباط با این پروژه آنچه شورا در نظر گرفت این بود که شهرداری مطالعات، پیشنهادات و برآورد هزینه را به شورا ارائه کند تا بتوان تصمیم گیری کرد ولی چیزی به شورا نرسید و شهردار بر اجرای پروژه اصرار داشت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که سه ساعت به طول انجامید، پس از قرائت پاسخ شهردار به ۱۳ سوال شورا، توضیحات شهردار و بیان نظرات برخی اعضای شورا، جلسه شور اعضا به صورت غیر علنی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha