• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: bushehr-1869
  • منبع : بوشهر

معاون رییس جمهور:

تکنولوژی و دانش با پول درست نمی‌شود

تکنولوژی و دانش با پول درست نمی‌شود

ایسنا/بوشهر معاون علمی و فناوری رییس جمهور عنوان کرد: تکنولوژی با پول درست نمی‌شود و دانش خریدنی نیست بلکه نتیجه تحرکات یک اکوسیستم است.  

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، سورنا ستاری در نشست اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر با اشاره به فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر کشور گفت: بوشهر دارای ظرفیت های اصیل بومی، گردشگری، صنایع دستی، و... است که هر کدام اینها می تواند برای یک کشور کارآفرینی و رشد اقتصادی داشته باشد.زیرا اتفاقاتی که خارج از بوم استان اتفاق می افتد باعث پیشرفت نمی شود.

وی با بیان تفاوت ها و تغییرات روند توسعه علمی استان بوشهر از گذشته تا امروز افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی کیفیت آن را بالا می برد و در این میان نوآوری و کارآفرینی اهمیت زیادی دارد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه تکنولوژی و دانش با پول درست نمی‌شود، اظهار کرد: وقتی معادل پول سه بشکه نفت برای خرید یک شیشه عطر هزینه می شود، این به معنای ارزش افزوده دانش شیمی، طراحی، تبلیغات و بازاریابی و فروش این دانش به دیگر کشورها است.

ستاری خاطرنشان کرد: دانشگاهی که مبتنی بر درآمدهای دولتی توسعه یابد نمی تواند نیروی تخصصی و کارآمد تربیت کند. دانشگاهی که بخواهد با پول دولت کار کند سقف آرزوها و پرش آن مشخص است چرا که بخش اعظم درآمد دانشگاه باید از فروش تکنولوژی باشد.

این مسئول با اشاره به لزوم اهمیت دادن به جوانان گفت: وظیفه ما این است که از حرکت جوانان استفاده نماییم و ارزش واقعی کارآفرین و کارآفرینی را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه اهمیت ارزش افزوده‌ی دانش باید در محصول تجلی کند، یادآور شد: ما صنعت می خواهیم، کارخانه نمی خواهیم، چرا که باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده باشیم.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: استان بوشهر پتانسیل های فوق العاده ای در بخش زیست فناوری دریایی دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha