• شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9008-18462
  • خبرنگار : 71368

طلبكار بدهكار را به آتش كشيد

طلبكار بدهكار را به آتش كشيد

مردي كه در ازاي دريافت طلب دوميليوني خود بدهكار را به آتش كشيده بود، دستگيرشد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتري 131 شهرري در شامگاه پنجم آبان ماه سالجاري از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي در جريان يک فقره آتش‌سوزي خودرو در يكي از بن بست‌هاي خيابان فدائيان اسلام قرار گرفتند که با حضور مأموران آتش‌نشاني، اقدامات لازم براي اطفاي حريق انجام شد.

ماموران وآتش‌نشانان در بررسي‌هاي انجام شده از خودرو با بقاياي به جاي مانده از جسد متعلق به يک مرد در صندلي عقب خودرو روبرو شدند که موضوع به اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي و قاضي کشيک دادسراي ناحيه شهرري اعلام كردند.

با حضور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه شهرري و کارآگاهان اداره دهم در محل، با توجه به شواهد بدست آمده پرونده با موضوع «قتل» تشکيل و ضمن انتقال جسد به پزشکي قانوني، تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول و شناسايي متهم يا متهمان به قتل احتمالي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات، کارآگاهان با بررسي ارکان هويتي خودرو، مالک 40ساله خودرو به نام «غفار» مورد شناسايي قرار دادند كه با شناسايي هويت مالک خودرو و در مراجعه کارآگاهان به محل سکونت وي در منطقه شهرري اعضاي خانواده غفار اعلام كردند که نامبرده در روز حادثه به قصد ديدن فردي به نام «غلامرضا» از منزل خارج شده و تاکنون به منزل بازنگشته است.

با توجه به اظهارات و اطلاعات بدست از اعضاي خانواده غفار و با تأييد آنان درباره شناسايي هويت جسد، کارآگاهان هويت جسد کشف شده شناسايي شد.

تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي «غلامرضا» آغاز و يك روز پس از وقوع حادثه وي ضمن انتقال به پليس آگاهي در اظهارات اوليه عنوان كرد كه در روزحادثه غفار به کارگاه توليدي روکش صندلي ماشين متعلق به من در منطقه کيانشهر مراجعه کرد و پس از پرداخت مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد و تحويل دادن سه فقره چک در ازاي هزينه خريد روکش صندلي از محل خارج شد.

کارآگاهان، در زمان تحقيقات علي‌رغم اصرار غلامرضا مبني بر بي اطلاعي از سرنوشت غفار، با توجه به آثار سوختگي دست راست غلامرضا به تحقيقات خود در اين باره ادامه داده و با توجه به اظهارات ضد و نقيض غلامرضا در خصوص علت سوختگي دست خود ، وي را ضمن انجام هماهنگي هاي لازم با بازپرس پرونده دستگير کردند.

در شرايطي که غلامرضا همچنان اصرار بر بي‌گناهي خود داشت، کارآگاهان شخصي را شناسايي كردند كه متهم را در تاريکي شب حادثه، در حال انتقال يک کيسه به صندلي عقب خودرو پرايد قرمز رنگ متعلق به مقتول مشاهده کرده بود، با شناسايي تنها شاهد ماجرا، غلامرضا که ديگر چاره‌اي جز اعتراف نداشت پس از گذشت 17 روز به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به ارتکاب جنايت و در ادامه به آتش كشيدن جسد در داخل خودروي متعلق به مقتول اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود با بيان اينكه در حدود يک ماه پيش، مقتول اقدام به خريد لوازم داخل خودرو به ارزش تقريبي دو ميليون و 300 هزار تومان کرده اما پولي در اين خصوص پرداخت نکرده بود و براي پرداخت پول هر روز وعده مي‌داد تا اين كه نهايتا در روز حادثه به کارگاه توليدي من مراجعه کرد و اظهار داشت که اين مبلغ را به همراه 600 هزار تومان ديگري که به من بدهکار است، بعدازظهر همان روز تصفيه خواهد کرد اما ناگهان شروع به ناسزا گفتن به من کرد و پس از آن بود که ميان ما دو نفر درگيري ايجاد شد و من در يک لحظه، ضربه‌اي را با سينه او وارد کردم که باعث شد تا او کنترل خود را از دست داده و از ناحيه پشت سر با ميز چرخ خياطي داخل کارگاه برخورد کرد و بدون حرکتي بر روي زمين افتاد؛ در آن لحظه بسيار ترسيده بودم و جنازه را در شب باراني به داخل ماشين پرايد متعلق به غفار برده و در يکي از کوچه‌هاي خاکي و تاريک در حوالي خيابان فدائيان اسلام ماشين را به همراه جنازه غفار که در صندلي عقب ماشين بود به آتش کشيدم و به سرعت از محل دور شدم اما به علت پاشيده شدن بنزين، از ناحيه مچ و انگشتان دست راست دچار سوختگي شدم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم درباره ارتکاب جنايت، متهم به دستور بازپرس پرونده با قرار بازداشت موقت براي تکميل تحقيقات در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha