• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92081509896
  • خبرنگار : 71431

ریزش مرگبار آوار در فرجام

ریزش مرگبار آوار در فرجام

ریزش دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در شهر پایتخت سبب مرگ کارگری 20 ساله شد.

ریزش دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در شهر پایتخت سبب مرگ کارگری 20 ساله شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این باره گفت: وجود یک مورد حادثه ریزش‌آوار به آدرس خیابان هنگام، نرسیده به خیابان فرجام، در ساعت 9:54 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 17 و گروه نجات 12 به محل حادثه اعزام کرد افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که در ضلع‌غربی یک قطعه زمین گودبرداری شده به مساحت 220 متر مربع حادثه رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این زمین به عمق سه متر گودبرداری شده بود افزود: دو کارگر مشغول کار در این محل بودند که ناگهان به علت بی‌احتیاطی حین حفاری دیواره‌های محل بر سر آنان ریخته است.

ملکی با اشاره به قرار داشتن این قسمت از زمین در مجاورت پیاده‌رو افزود: بخش‌هایی از خاک سطح زیرپیاده رو نیز تخریب شده و بر سر این دو کارگر ریخته بود.

وی با بیان اینکه یکی از کارگران کاملا در زیرآوار محبوس شده و دیگری نیز تا سینه در زیرآوار مانده بود خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان عملیات خود را آغاز کرده و همزمان با ایمن‌سازی محل کارگری که تا نیمه‌بدن در زیرآوار محبوس شده را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این کارگر دارای 46 سال سن بود که دچار آسیب‌دیدگی سطحی شده بود.

ملکی با بیان اینکه تلاش آتش‌نشانان برای یافتن محل دقیق و نجات کارگر دوم ادامه داشت به ایسنا گفت: پس از مدتی عوامل آتش‌نشانی این کارگر را از زیرآوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را به علت خفگی و شدت جراحت وارده در همان دقایق اولیه اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه گوبرداری انجام شده در این محل غیراصولی نبود خاطرنشان کرد: بی‌احتیاط کارگران علت وقوع این حادثه بود.

وی افزود: آتش‌نشانان در ساعت 11:15 پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha