• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96090401675
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

لزوم توجه به سلامت روان زلزله‌زدگان کرمانشاه

لزوم توجه به سلامت روان زلزله‌زدگان کرمانشاه

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تأکید بر اهمیت توجه به سلامت روحی و روانی آسیب دیدگان، به ارایه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر علی الماسی در جلسه شورای برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهارکرد: متعاقب وقوع حادثه زلزله، معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اهمیت موضوع بازتوانی روحی و روانی آسیب دیدگان با دعوت از سمن‌های روان شناسی استان، تشکل‌های اساتید هیات علمی، گروه‌های روان‌شناسی دانشگاه‌های استان و روانشناسان و مددکاران اجتماعی داوطلب، به سازمان دهی و اعزام اکیپ‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده پرداخت؛ به‌طوری که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همان روز اول ۶۰ تیم ۲ نفره به مناطق زلزله زده برای کمک روحی روانی به آسیب دیدگان اعزام کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص ترکیب اکیپ‌های اعزامی گفت: یک تیم برای داشتن حداکثر کارایی باید حداقل شامل متخصص روانپزشک، روانشناس و مددکار باشد.

الماسی با بیان اینکه حضور مردم برای امداد به زلزله‌زدگان حضوری حماسی بود در خصوص حادثه زلزله غرب کشور، گفت: واقعه زلزله دارای زیبایی‌ها و زشتی‌هایی خاص خود بود. بی شک حضور فراگیر مردم در صحنه کمک‌رسانی زیباترین جلوه‌های حس مسئولیت اجتماعی است و برخی بی‌نظمی‌ها و توزیع نامناسب اقلام کمکی، سوء استفاده برخی‌ها در کنار سردرگمی و نداشتن برنامه واحد توسط ستاد بحران از جمله زشتی‌های این بحران بود.

بنابر اعلام وبدا،‌ وی تصریح کرد: باید از تجربیات و حواشی مختلف قبل و بعد از وقوع بحران‌ها درس گرفت متاسفانه با وجود بحران‌های بسیاری که در کشورما رخ داده، هنوز کتاب علمی برای آموزش ستادهای بحران، گردآوری و تدوین نشده است تا در مواقع بحرانی از قبل تدارکات لازم برای مدیریت آن اندیشیده باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha