• جمعه / ۴ آبان ۱۳۹۷ / ۰۰:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 97080401668

دیدار رؤسای هلال احمر ایران و عراق در آستانه اربعین

دیدار رؤسای هلال احمر ایران و عراق در آستانه اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر عراق ضمن تقدیر از عملکرد هلال احمر ایران در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، به برنامه‌های مشترک ایران و عراق در این زمینه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، یاسین عباس در دیدار با علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، درباره عملکرد این جمعیت در پوشش امدادی و درمانی اربعین حسینی، گفت: تشکر می‌کنم از جمعیت هلال احمر ایران که هر سال تمامی نیروهای خود را بسیج می‌کند تا خدمات درمانی اربعین را به زائرین پوشش دهند و خوشبختانه هم‌اکنون میلیون‌ها ایرانی در مرزهای عراق وارد این کشور می‌شوند و پایگاه‌های درمانی ایران به زائران خدمات می‌دهند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار، ۲۰ میلیون زائر امسال به کربلا خواهند آمد و تاکنون به یک میلیون زائر خدمات پزشکی ارائه شده است و در همین راستا از زحمات جمعیت هلال احمر ایران و دکتر پیوندی تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس جمعیت هلال احمر عراق درباره اقدامات مجموعۀ خود برای پوشش امدادی و درمانی زائران اربعین نیز گفت: در تمامی مسیرهای منتهی به کربلا پایگاه‌های طبی و درمانی خود را مستقر کردیم و ۷۵ پایگاه درمانی با حضور پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر از شهرهای مختلف عراق همچون موصل، اربیل، بصره و سایر شهرهای عراق داوطلب شدند تا پایگاه‌ها را پوشش دهند و ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۳۰ دستگاه خودرو امدادی در پایگاه‌ها مستقرند. تجهیزات و داروی لازم وجود دارد و در خیلی پایگاه‌ها خدمات مشترک با همکاری جمعیت هلال احمر ایران ارائه می‌شوند.

وی درباره برنامه‌های مشترک جمعیت‌های هلال احمر ایران و عراق نیز به امضای یک تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: امضای یک تفاهم‌نامه انجام شده است که پیگیر چهار محور اصلی آن هستیم و این محورها عبارتند از ساخت بیمارستان مشترک در کربلا برای ارائه خدمات ممتاز به زائران، درمان بیماران عراقی در ایران که برای آن تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و توریسم سلامت برای درمان زائران عراقی در ایران اجرا شود، بخش سوم افتتاح درمانگاه مشترک در نجف اشرف در ۱۷ ربیع‌الاول همزمان با تولد پیامبر اکرم(ص) است و محور چهارم نیز ورود داروهای ایرانی به بازار عراق خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha