• دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98032008879
  • منبع : نمایندگی کرمان

تاکید رئیس کل دادگستری کرمان بر اهمیت ترویج سازش در جامعه

تاکید رئیس کل دادگستری کرمان بر اهمیت ترویج سازش در جامعه

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اهمیت ترویج صلح و سازش در جامعه، گفت: ضرورت دارد وکلایی که در امر صلح و سازش نقش برجسته ای دارند شناسایی و ضمن معرفی آنها به جامعه مورد تشویق قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد در دیدار با جمعی از وکلای استان کرمان، ضمن اشاره به برنامه‌های تحولی در قوه قضائیه اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که در دادگستری استان انجام شده است متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۱۳۶ روز در سال ۹۳ به ۸۷ روز کاهش یافته است که گامی مهم در جهت تکریم ارباب رجوع می‌باشد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: علیرغم رشد ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی طی سال‌های اخیر، به همت تلاش‌های شبانه روزی قضات و کارکنان اداری دادگستری نرخ رسیدگی به پرونده‌ها به ۱۰۱ درصد افزایش یافته است و موجودی پرونده‌ها ۳۱ درصد کاهش یافته است.

موحد به اهمیت امر ترویج صلح و سازش در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد وکلایی که در امر صلح و سازش نقش برجسته‌ای دارند شناسایی و ضمن معرفی آنها به جامعه مورد تشویق قرار گیرند.

وی با طرح این سوال که نقش وکلا در کاهش اطاله دادرسی چه میزان است؟ گفت: همه بخش‌ها از جمله وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، ضابطان دستگاه قضائی، قضات، کارمندان و هرکس که با مجموعه قضائی در ارتباط است باید در جهت تحقق برنامه‌های تحولی و حل موانع و مشکلات پیش روی دستگاه قضاء و تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز با حضور نخبگان و فرهیختگان جامعه از جمله وکلا، اساتید دانشگاه، دانشجویان، روحانیت و فرهنگیان در جهت تبادل اندیشه و تعامل علمی در راستای برنامه‌های تحولی در قوه قضائیه استقبال می‌کنیم.

موحد با بیان اینکه یکی از دلایل حجم بالای دعاوی و اختلافات ضعف و نقض در برخی قوانین است، افزود: سرعت همراه با دقت در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها همواره مورد تاکید است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha