• دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98032712652
  • منبع : مطبوعات

کیهان: رامبد به شناسنامه و هویت ایرانی دهن‌کجی کرد

کیهان: رامبد به شناسنامه و هویت ایرانی دهن‌کجی کرد

«رامبد جوان، هزینه زایمان و گرفتن تابعیت کانادایی برای فرزندش را از شعارهای وطن‌دوستانه تأمین کرد؛ این یعنی دهن‌کجی به پرچم، هویت و شناسنامه ایرانی!»

به گزارش ایسنا، روزنامه کیهان در ادامه نوشت: «سفر رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان برای زایمان فرزندشان به کانادا، همچنان با موج انتقادات مردمی روبروست. این اولین بار نیست که هنرپیشه‌ها برای زایمان به یک کشور غربی می‌روند؛ اقدام مشابه مهناز افشار نیز انتقادات بسیاری را برانگیخته بود. اما آن چه باعث انتقاد شدید مردم شده است، دورویی و رفتار متناقض رامبد جوان است. چون رامبد جوان سال‌ها در برنامه «خندوانه» شعارهایی مبنی بر وطن‌دوستی و عشق به ایران سر می‌داد اما حالا با رفتارش نشان داده که این حرف‌ها فقط شعار بوده و اعتقاد عمیقی به آن نداشته است.

در غیر این صورت، برای گرفتن تابعیت کانادایی برای فرزندش صدها میلیون تومان هزینه نمی‌کرد و مثل سایر هموطنان خود، در داخل کشور فرزندش را متولد و برای وی شناسنامه ایرانی می‌گرفت. جوان، نشان داد که همه شعارهایش در «خندوانه» فقط یک شغل و بیزینس بوده؛ او با شعارهای وطن‌دوستانه کاسبی کرده تا با آن پول برای فرزند خودش شناسنامه و هویت غیر وطنی بگیرد. به همین دلیل هم مسافرت جوان و همسرش به کانادا، یک مسئله شخصی و خصوصی نیست، بلکه یک دهن‌کجی آشکار به پرچم، شناسنامه و هویت ایرانی و توهین به مردمی است که پای فیلم‌ها و برنامه وی می‌نشسته‌اند.

اما نکته قابل تأمل دیگر، تفاوت واکنش مردم و همصنف‌های رامبد جوان و نگار جواهریان به این ماجراست. در حالی که مردم، ریاکاری و رفتار ضد ملی این دو بازیگر را به خوبی درک کرده‌اند، برخی از سلبریتی‌ها به حمایت از این زوج پرداخته‌اند. حتی یکی از آنها به مردم هم توهین کرد و ایرانی‌ها را ملت عزا و گریه توصیف نمود! این نشان می‌دهد که مردم ما امروز در درک مسائل اجتماعی از خیلی از سلبریتی‌ها آگاه‌تر هستند و جلوتر عمل می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید که واکنش صداوسیما به رامبد جوان چیست و باز هم هزینه سفر و گرفتن تابعیت خارجی برای فرزندان وی را تأمین می‌کند یا نه؟ و باز هم با ادامه کار او در صداوسیما زمینه اهانت بیشتر به مردم این مرز و بوم را فراهم خواهد کرد؟!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۵

مشکل صدا و سیمای خودمان است که به این افراد شانس سلبریتی شدن می دهد. رامبد جوان هم یک ایرانی است که مثل تمام ایرانی ها می خواهد از فرصت های زندگی نهایت استفاده را کنند ایرادی هم به این کار نمی توان گرفت ولی آنجا که صدا و سیمای محترم اجازه میدهد شعار وطن و وطن پرستی از دهان آقا رامبد یک شبه صاحب همه چیز از طریق همین صدا سیما شده دربیاید دیگر جای گله نیست. شرایط مردم ایران بسیار سخته هرکس بتونه بره و حتی با تولد یک فرزند اقامت یک کشور رو بگیره چرا نره؟ مثل خودم که به آب و آتیش زدم که برم و رفتم اما نه مثل رامبد جوان بلکه مثل یک ایرانی که هیچ وقت هم شعار وطن وطن رو از زبانم جاری نمیکنم بلکه در عمل ثابت میکنم که ایرانی چیه و کیه و ایران کجاست.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۳۷

شما خیلی دیر فهمیدی «خندوانه» فقط یک شغل و بیزینس بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هههه ههههههههههههههه هههههههههههههه

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۸

تا الان شاید من هم منتقد این کار رامبد بودم ولی بعد این نوشته کیهان شک ندارم که کار رامبد کاملا درست بوده

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۲۴

اینو خوب نوشتی حسین شریعتمداری

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۰۱

آخه کانادا هم شد کشور یک کشور چند ملیتی بی اصل و بی ریشه...دست کم یک کشور درست و حسابی رو انتخاب میکرد که این همه حرف و انتقاد براش بیارزه

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۶:۳۷

چقدر تلخ و گزنده و متعصبانه ؛ متاسفانه نویسنده این مقاله هم تحت تاثیر نیروهای شر و سلطه جو هستند.اول از همه این موضوع را برای خودمان حل کنیم که آیا ملی گرایی یک موضوع اصیل است؟ ملی گرایی قانون من برتر از تو هستم است . مطلبی که کشورهای سلطه جو برای خفقان ملتهای تحت سلطه و اینکه راحت تر این موضوع را بپذیرند وضع کرده اند. ما در اسلام چیزی به اسم ملی گرایی نداریم . تقواست که ملاک برتری و نزدیکی به خداست. نه عرب نه عجم نه سیاه نه سفید؛ غیر از این ملاکی وجود ندارد آگر بود خدا آن را برای انسان بیان می کرد. کوبیدن بر طبل ملی گرایی کوبیدن با شیطان بر طبل است . این یک مقاله نیست نتیجه اینکه چیزی که اصالت ندارد پایدار نخواهد بود و در نهاد هر انسانی است که از چیزهایی که اصالت ندارد عدول خواهد کرد. والسلام

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۶:۴۵

سلام چنین شخصیتهای دوگانه راازسمتهای تاثیرگذارفرهنگی واجتماعی بایدجداکردوبهانداد

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۴

درست گفت کیهان درست گفت تابناک درست گفت تمام مردم ایران

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۰

رامبد وامثال رامبد بايد كلا از صدا وسيما وسينما حذف بشن وممنوع الفعاليت بشن حداقل ٥سال تا١٠سال اينقدر جايگزین هست جاي اين بازيگرها....

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۸ ۰۷:۲۶

بزرگواری کرده به کیهان بگویید اگر رامبد و نگار و امثالهم قرار است فرزندشان را در کشور دیگر به دنیا بیاورند به شما هیچ ربطی نداره، زندگی شخصیش است شخصی!! بفهمید... چرا درک برخی از مسائل برای شما کیهانی ها و امثالهم که به اصطلاح سنگ آبروی کشور را به سینه می زنید، سخت است.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۰۹

این بازیگر با فیلمها وبرنامه های کمدی خود، حداقل موفق شده بودخنده را دراین شرایط سخت اقتصادی برلب دهها وبلکه صدهاهزار ایرانی ازجمله نوجوانان آورده و شادشان کرده پس نباید با یک سفرخانوادگی به کانادا تمام سابقه وتلاشهای وی را اینطور کوبید وازبین برد...احساسی برخوردکردن عاقلانه نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۸ ۱۵:۳۱

باید از پی گیری کیهان تشکر کرد اخه چقدر باید به مردم ظلم بشه و انشا... این پیگیری تا نتیجه مثبت و خوشحالی ما مردم ادامه داشته باشهو حداقل من وامثال من که مدتی در جنگ بودیم را خوشحال کنه