تاپ سه رسانه دیگر

  • کشورهای مختلف دنیا در ایام انتخابات چگونه فضای مجازی را کنترل می‌کنند؟

    کشورهای مختلف دنیا در ایام انتخابات چگونه فضای مجازی را کنترل می‌کنند؟

    این روزها شیوع کرونا موجب گسترش فناوری و استفاده بیشتر مردم از شبکه‌های اجتماعی شده است تا جایی که برگزاری‌های کمپین‌های انتخاباتی در این بستر انجام می‌شود. به همین دلیل اکنون بیش از پیش لزوم قانونگذاری برای رویارویی با اقدامات پلتفرم‌ها احساس می‌شود.

  • الفبای رقابت؛ مناظره در دیگر کشورهای دنیا چگونه برگزار می‌شود؟

    از آمریکا و انگلیس تا ایران ۱۴۰۳

    الفبای رقابت؛ مناظره در دیگر کشورهای دنیا چگونه برگزار می‌شود؟

    مناظرات انتخاباتی به رای‌دهندگان این امکان را می‌دهد که ببینند کاندیداها وقتی هنگام صحبت کردن، صرفا از روی متن آماده شده نمی‌خوانند، چه بیانی دارند؛ چه اینکه ارزیابی نحوه پاسخ آنها به سوالات چالش‌برانگیز بسیار مهم است.

  • ما در کهکشان تنها هستیم؟

    ما در کهکشان تنها هستیم؟

    برای دهه‌هاست که فرضیه یک فیزیکدان برجسته قرن بیستمی درباره تمدن‌های بیگانه، ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است.

  • ناامیدی با مغز ما چه می‌کند؟

    ناامیدی با مغز ما چه می‌کند؟

    ناامیدی واکنش هیجانی طبیعی است که در صورت عدم کنترل می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد. راهبردهای مقابله می‌تواند به کاهش تاثیر آن و حفظ ذهنیت سالم‌تر در طول زندگی ما کمک  کند.

  • یک سرگرمی پوچ!

    یک سرگرمی پوچ!

    یکی از موضوعاتی که شاید در سال های اخیر کم و بیش به آن اشاره شده و سعی شده با کار فرهنگی از دامنه و ابعاد آن کاسته شود، مساله ایجاد مزاحمت تلفنی به ویژه برای نهادهای حساس و مهم خدمات‌رسان نظیر اورژانس و آتش‌نشانی و غیره بوده است. در این راستا، اخیرا نیز محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس تهران گفته است که در فاصله میان روزهای ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه، ۴ هزار ۲۴۸ مورد مزاحمت تلفنی برای این سازمان مهم امدادرسان ایجاد شده است!

  • چند نکته از دیدار اخیر بشار اسد و رهبر انقلاب

    چند نکته از دیدار اخیر بشار اسد و رهبر انقلاب

    هر چند که بشار اسد با حمایت ایران به خوبی توانست در برابر همه قدرت های غربی و دنباله روهای آنها بایستد و این ادعا که «اسد باید برود» به تاریخ سپرده شد، اما مقاومت هنوز تمام نشده است. دشمنان سوریه در کمین هستند تا از طرق مختلف، راهبرد ممتاز سوریه که مقاومت است را بگیرند یا کمرنگ کنند.

  • هانی‌زاده: طرح بایدن برای توقف جنگ شش ماهه غزه ابهامات بسیاری دارد

    هانی‌زاده: طرح بایدن برای توقف جنگ شش ماهه غزه ابهامات بسیاری دارد

    در طرح توقف جنگ به صورت شش ماهه که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شده محورهای مختلفی مثل آینده غزه، بازگشت رهبران حماس و جهاد اسلامی سخنی به میان نیامده، اما علی‌رغم مسائل عنوان شده به نظر می‌رسد این طرح از طرح‌های دیگری که ارائه شده بود مثبت‌تر است.

  • ظاهر معمولی نه جرم است و نه بیماری

    ظاهر معمولی نه جرم است و نه بیماری

    می‌گوید: «هر جا که می‌روم مرکز توجه هستم و همه بر می‌گردند و طور خاصی آدم را نگاه می‌کنند. این‌ها به کنار، با حرف‌هایشان هم آدم را آزار می‌دهند. بعضی‌ها که مودب‌ترند می‌گویند «ماشالله به قدت» و بعضی‌ها هم از کلمات و عباراتی مثل دراز، نردبون، دستت به خدا می‌رسه و اون بالا هوا چطوره استفاده می‌کنند. بعضی‌ها هم آدم را شماتت می‌کنند و می‌گویند «چه خبره، دیگه می‌خوای چیکار کنی؟»انگار که من کار زشتی انجام داده‌ام و باید متوقفش کنم!» 

  • مقصران سونامی جراحی زیبایی

    مقصران سونامی جراحی زیبایی

    نظام پزشکی وظیفه‌ای در قبال پیگیری صفحات غیرپزشکان ندارد بلکه پزشکان را تحت نظر می‌گیرد و پیگیری می‌کند، هر چند به نظر من می‌تواند در حوزه غیرپزشکان هم ورود و پیگیری کند، ولی مسئولیت مستقیم این کار با وزارت بهداشت و درمان است.

  • مادری که برای شهادت فرزندش دست به دعا شد

    مادری که برای شهادت فرزندش دست به دعا شد

    برخی اوقات یاد صحبت‌های مادر شهیدحججی می‌افتم؛ می‌گفت زمانی که در فیلم دیدم محسنم به دست داعش اسیر شده، شهادتش را از خدا خواستم و گفتم: خدایا ان‌شاءالله شهید شود. با خودم می‌گفتم چطور یک مادر راضی می‌شود به شهادت فرزندش، اما وقتی ۲‌اردیبهشت‌ماه، در آخرین روز، محمدمهدی را در آن حال دیدم، خودم راضی به شهادتش شدم.

  • اتفاق بزرگ در شیرخوارگاه‌ها

    اتفاق بزرگ در شیرخوارگاه‌ها

     «با افتخار اعلام می‌کنیم،  بسیاری از شیرخوارگاه‌های ما خالی از فرزند است.» به گفته «علی محمد قادری»، رئیس سازمان بهزیستی  با تلاش‌های صورت‌گرفته ، غیر از آن روال جاری که فرزندان سالم به سرپرستی و فرزندخواندگی می‌رفتند، کودکان دارای معلولیت هم به فرزندخواندگی می‌روند.

  • ایران قوی، مدیون استحکام فکری رهبری

    ایران قوی، مدیون استحکام فکری رهبری

    آیت‌الله خامنه‌ای شخصیتی هستند که در طول دوران زندگی‌شان خودسازی را در چارچوب فرهنگ اسلامی و دینی انجام داده‌اند و شخصیتی باثبات، عمیق و باصلابت دارند؛ این نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم.

  • روزی یک ساعت کار کن، ماهی ۴۰۰میلیون تومان دربیار!

    روزی یک ساعت کار کن، ماهی ۴۰۰میلیون تومان دربیار!

    «روزی یک ساعت کار کن، ماهی ۴۰۰میلیون تومان دربیار!»، «ماهی ۴۰میلیون درآمد تا شهریور... کپشن رو بخون کلمه مسیر رو کامنت کن، کمکت می‌کنم به این درآمد برسی»، «توی خونه بشین ماهی ۵۰ میلیون تومن دربیار چجوری؟ عدد۳ رو کامنت کن تا بهت بگم!»، «من دیر متوجه شدم ولی تو اینو بدون... با انجام این ۵کار هرماه بالای ۱۰۰میلیون تومان درآمد در سال۱۴۰۳ می‌تونی کسب کنی، کلمه شغل رو کامنت کن...»

  • ابراهیم فرزند روح‌الله

    خادم جمهور در مکتب امام(ره)

    ابراهیم فرزند روح‌الله

    انسان انقلاب اسلامی و انسان مکتب امام خمینی همچنان در حال تولد و برای همه، نه تنها در ایران، بلکه برای همه دنیا الهام‌بخش است. شهدای مدافع حرم نسل اخیر انسان‌های انقلاب اسلامی و فرزندان مکتب خمینی کبیر هستند. حاج قاسم سلیمانی الگوی تمام از انسان تراز این مکتب است.  شهید سیدابراهیم رئیسی یک الگوی کامل از انسان انقلاب اسلامی است که در بالاترین سطح مدیریت کشور این‌گونه می‌درخشد و نشان می‌دهد فتح‌الفتوح امام خمینی همچنان در حال ثمر دادن است. شهید سیدابراهیم رئیسی، فرزند خلف مکتب امام و سند و حجت زنده بودن انقلاب اسلامی است.

  • جهان مدیون توست

    جهان مدیون توست

    سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در حالی به سوگ نشسته و سپری می‌کنیم که این روزها منطقه و جهان آبستن وقایع مهم و البته عجیبی است. این رخدادها از آن جهت قابل تأمل و بررسی است که به گفته‌اندیشمندان و متفکران داخلی و خارجی آن‌ها را می‌توان به جرئت ادامه مسیر نهضت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

  • اشک‌ها و لبخندها

    مروری بر کارنامه بیمه سلامت در دولت سیزدهم

    اشک‌ها و لبخندها

    سازمان بیمه سلامت که تا سال۱۳۹۱ با نام سازمان بیمه خدمات درمانی فعالیت می‌کرد در دولت سیزدهم محور توجه قرار گرفت و خدمات آن گسترش یافت.

  • از بابا رضا به بچه‌ها

    گفت‌وگو با شاعر نماهنگ‌های «بابا رضا ۱ و ۲»

    از بابا رضا به بچه‌ها

    حضور بچه‌ها در صحن و سرای امام‌هشتم(ع) و از این طرف به آن طرف دویدن‌شان، جزو شیرین‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات آن‌ها به حساب می‌آید. نگاه زیرچشمی به پدر و مادر و گذاشتن دست بر روی سینه به نشانه ادب و سلام به امام(ع) رو به گنبد طلایی، ورق‌زدن زیارت‌نامه‌هایی که نمی‌توانستیم آن‌ها را بخوانیم، خانه‌سازی و چیدن خلاقانه مهرها روی هم و ...، برای خود ما هم یادآور خاطرات شیرینی است که سال‌ها پیش تجربه آن‌ها را داشتیم.

  • اسیر عراقی با لهجه اصفهانی!

    اسیر عراقی با لهجه اصفهانی!

    «شمس‌الله بهاری» از نیروهای ارتش در دسته شناسایی لشکر ۹۲ زرهی اهواز می‌گوید: در جریان آزادسازی خرمشهر ۲ دست یکی از همرزمان به نام علی‌اصغر طاهری زخمی شده بود و مجبور بود دست‌هایش را بالا نگه دارد تا کمتر خونریزی کند.

  • هوش مصنوعی قطعاً به حساب و کتاب‌هایی تن خواهد داد + فیلم

    یونس شکرخواه:

    هوش مصنوعی قطعاً به حساب و کتاب‌هایی تن خواهد داد + فیلم

    پدر روزنامه‌نگاری آنلاین معتقد است؛ هوش مصنوعی قطعاً به حساب و کتاب‌هایی تن خواهد داد. من به این اتفاق بدبین نیستم. به نظرم باید بتوانیم آن را درست ارائه کنیم. هر موضوعی آدابی دارد که باید رعایت شود و این آداب درباره هوش مصنوعی نیز صادق است.

  • معمار ایران مستقل

    معمار ایران مستقل

    بررسی اصول حاکم بر سیاست خارجی امام خمینی (ره) از آن رو حائز اهمیت است که افزون بر نقش روشنگر آن، که به بیان رهبر معظم انقلاب «چون چراغی روشنگر فرا راه حرکت صحیح انقلاب اسلامی است»، نشان‌دهنده اصولی برآمده از متن تعالیم اسلامی نیز هست.