• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98082918703
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک استاد دانشگاه:

تشتت و بی‌نظمی در نبود گفت‌وگو بوجود می‌آید/ آموزش در جوار تولید به رونق در تولید می‌انجامد

تشتت و بی‌نظمی در نبود گفت‌وگو بوجود می‌آید/ آموزش در جوار تولید به رونق در تولید می‌انجامد

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان معتقد است که آموزش عالی در جوار تولید توفیقات بیشتری به همراه دارد تا آموزش‌های صرف دانشگاهی.

قربانیان در اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان سمنان که با میزبانی علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد اظهار کرد: اگر همچنانکه در برخی از مراکز علمی کاربردی صورت گرفته آموزش در جوار صنعت و تولید شکل بگیرد این آموزش هم دستاوردها و توفیقات بیشتری خواهد داشت و هم تولید و اشتغال از آن بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها وظیفه‌ای در قبال اشتغال دانشجو ندارند افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی اما همه ارکان دانشگاه موظفند بعد از ورود دانشجو به این دانشگاه برای اشتغال و مهارت وی برنامه‌ریزی کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان ادامه داد: اگر دانشجو در محیط واقعی کار، آموزش و مهارت را بیاموزد بی‌شک بعد فراغت از تحصیل هم سطح علمی وی ارتقاء می‌یابد و هم سطح مهارتی وی، و از همین رو چنین دانشجویی می‌تواند به رونق تولید کمک کند.
قربانیان هرگونه عدم همگنی بین دانشجو، دانشگاه، آموزش، مهارت و...را به زیان بخش تولید ارزیابی و تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تجربه موفقی در حوزه آموزش در جوار تولید دارد.

وی با بیان اینکه 30 درصد دانشجویان ورودی به دانشگاه جامع، در بدو ورود به این دانشگاه شاغل هستند ادامه داد: رصدهای دانشگاه جامع نشان می‌دهد علاوه بر این 30 درصد 50 درصد از دیگر دانشجویان دانشگاه جامع بعد از فراغت از تحصیل وارد بازار کار می‌شوند به عبارتی 80 درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند که آمار بسیار خوبی است.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان لازمه ارتقاء سطح مهارتی و علمی دانشجود را مستلزم همکاری و همراهی دانشگاه و دانشجو دانست و گفت: گاهی نداشتن انگیزه کافی در دانشجو و گاه ضعف کیفی در دانشگاه سبب می‌شود که دانشجو در مهارت‌آموزی موفق عمل نکند چرا که گاهی دانشگاه بر پایه هدف درستی شکل نگرفته و گاه خود دانشجو برای اهدافی جدا از مهارت‌آموزی وارد دانشگاه شده است.

وی تجربه دانشگاه‌های علمی کاربردی را تجربه‌ای وام گرفته از غرب خواند و گفت: اگرچه این تجربه را غربی‌ها ابتدا از شرقی گرفتند اما پس از تغییراتی در آن ما دوباره آن را از غربی گرفتیم.
این عضو هیات علمی دانشگاه جامع ادامه داد: تجربه دانشگاه‌های علمی کاربردی در غرب تجربه موفقی بوده و توانسته در تولید و صنعت تاثرگذاری بالایی داشته باشد.
وی به تجربه تاریخی شکل‌گیری بازار حول مسجد، صنعت، مدرسه و مسجد در ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در شهرهایی همچون اصفهان و یا سمنان بازار، صنعتگران، مسجد، مدرسه و..همه در یک مکان مشخص مثل نقش جهان اصفهان و یا مسجد امام سمنان شکل گرفته و این به آن معنی است که مذهب، دین، علم و اشتغال و...در جوار و ارتباط با هم بودند.

قربانیان همچنین با تقدیر از برگزاری سومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان، از گفت‌وگو به مثابه روشی برای نزدیکی آراء به همدیگر نام برد و با بیان اینکه تشتت و بی‌نظمی در نبود گفت‌وگو در جامعه بوجود می‌آید افزود: اگر گفت‌وگو در جامعه محقق شود هیچگاه جامعه دچار تشتت، ازهم گسیختگی و بی‌نظمی نمی‌شود.

وی از آنچه" نزدیک نبودن قلب‌ها و اندیشه‌ها" می‌خواند به عنوان پاشنه آشیل جوامع توسعه‌نیافته نام برد و گفت: ما امروز در عصری زندگی می‌کنیم که مرز بین حقیقت و مجاز، عینیت و ذهنیت و جعل و واقعیت چندان مشخص نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha