• دوشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99010301239
  • خبرنگار : 71282

متقاضیان بیمه بیکاری الکترونیکی درخواست بدهند

متقاضیان بیمه بیکاری الکترونیکی درخواست بدهند

ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات کار و کاریابی‌های غیر دولتی به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

‎به گزارش ایسنا، در پی ابلاغیه مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به منظور ارئه خدمات بهتر در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری از طریق سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری انجام می شود.

این سامانه بدون مراجعه حضوری به ادارات کار و حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

در این دستورالعمل، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه، موظفند نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماههای اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

پیش از این بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار در حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا پیشنهاد کرده بودند که برای دو ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ بیمه بیکاری پرداخت شود تا هم بین واریز بیمه های آنها فاصله نیفتد و هم بنگاهها آسیب بیشتری نبینند.

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از صاحبان کسب و کارهای متضرر شده از کرونا، ضمن شناسایی ۹۴۰ بنگاه آسیب دیده در رسته‌های مختلف، مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اعطای تسهیلات و بیمه بیکاری اختصاص داده است.

پیش از این اداره روابط کار و جبران خدمت وزارت کار اعلام کرده بود که کارگران مبتلا به کرونا مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری شده و می‌توانند از مرخصی استعلاجی به شرط تایید سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به ادارات کل استانی و مراکز کاریابی‌ و رعایت سلامت و بهداشت متقاضیان از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

روزآمدی، تسریع در بررسی درخواست‌ها، عدم مراجعه حضوری متقاضی در ادارات و کاهش هزینه اقتصادی، ثبت درخواست متقاضی از طریق تکمیل فرم ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله مزایا و ویژگی‌های این سامانه به شمار می رود.

متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون بیمه بیکاری، به افرادی که به طور غیر ارادی و در اثر بروز حوادث غیرمترقبه کار خود را از دست می دهند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۳:۵۷

متاهلم اما همسرم ازم جدازندگی میکنه خودم کار میکنم اما با این شرایط مغازه تعطیله فروشندگی کارمیکنم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۶:۴۶

همش دروغه کی اصلا ثبت نام نمیکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۷:۴۸

الان بیشتر از یک ماهه بیکاریم کارگریم و با ۱۵ سال کار کرد بیمه نداریم یعنی هر جا بگیم بیمه میگن کار نکن.داستان امسالی مثل ما که بیکاریم و بیمه نداریم چیه از کار هم بیکار شدیم.حتما باید بریم بمیریم البته زیاد نمونده تا خود کشی.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۹:۰۴

کارگزاران ساختمانی مشمول میشوند ?

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۲۰:۰۵

بیمه اجباری خیس فرماهستم سه تا بچه دارم دو پسر؟ یک دخترم سرطان و تومور مغزی بدخیم داره به خاطر کرونا میترسم د کار کنم ازایثارگران بسیج زمان جنگم توان پرداخت حق بیمه ندارم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۱۱:۳۵

سلام آقا منم راننده کامیونم ک الان حدود ۶۵ روزه ب خاطر کرونا کارم واز دست دادم .چیکار کنم قست دارم باید برجی ۳۱۷ هزار تومن هم حق بیمه بدم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۴۳

من ۲ماهه بیکارم بخدا شغل من دریا بوده قیمت ماهی پایین آمده نمی توان ماهی گرفت کمکم کنید آقا روحانی

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۱۲:۳۴

کسانی که در کارگاه یا کارخانه وغیره کار نمیکنن و آزاد کار میکنن مثل نقاشی ساختمان یا جوشکاری و غیره چکار باید کنم در این روزها که کرونا باعث بیکاری شده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۰۱:۰۲

چرا به کارگران فصلی بیمه بیکاری تعلق نمی دهی لطفا با عرض پوزش

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۰۱:۴۹

سلام من راننده اسنپ بابت این وضعیت بد معیشت برای اینکه بیمه اختیاری که با هزار جور بدبختی پرداخت میکردم اینبار برای اینکه بیمه من خراب نشه با پول بهره ای پرداخت کردم هرجا هم که تماس گرفتم مهلتی بمن ندادن آیا در دین ما نگفتن بهم دیگه مهلت دهید ورحم کنید تا مورد رحمت خدا قرار بگیرید.هل من ناصران ینصرنی.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۴:۵۳

شوهرم دستفروش است و خانواده ی بی بضاعت هستیم نه خانه ونه ماشین و درحال حاضرمستاجرنیزهستیم تورا به خرابه این خانواده ی زیر صفر وبی بضاعت کم و لطف کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۲۲:۰۱

من راننده تاکسی هستم ک درآمدی ندارم خواهشمندم نسبت ب بیکاری ما اقدام نمایید سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۲۳:۲۵

سلام من یک کسب کار میگم برو انجام بده زندگیت اعلا میکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۷:۱۳

سلام آنهایی که کارگر روزمزد سرخیابان هستند باید چکار کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۸

باسلام رانندگان بین شهری که مابیمه راازجیب خودمان واریزمیکنیم والان یک ماهه بیکاریم چه کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۰ ۰۳:۵۲

شوهرم ۴ ساله رفته خودم و دخترم تو خونه پدرمستاجرم زندگی میکنیم خودم کار میکردم ولی بخاطر این ویروس بیکار شدم الان باید چیکارکنم یارانه ام نمیگیریم نه من نه دخترم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۰ ۰۸:۴۱

سلام شما میگید کسانی که کسب و کارشون دچار مشکل شده بیمه بیکاری میگیرند اما قشری بنام رانندگان سرویس مدارس هستم که تمام کارهای قانونی مجوز و برچسب سرویس رو انجام دادن و صبح میرن دنبال فرزندان شما الانکه ناخواسته مدارس تعطیل شده و هیچ بیمه ای هم در کار سرویس مدارس نبوده باید چیکار کنند و چطور این چند ماه بدون پول زندگی بگردانند اجاره و خوراک و خرج بچه خواهشا منصفانه تصمیم بگیرید ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۰ ۰۹:۳۴

سلام سرپرست خانوارم از اسفند بیکار شدم تقاضای بیمه بیکاری دارم لطفا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۰ ۱۱:۵۴

سلام حدود1ماهه که بیکارشدم کارگراستخرم حداقل 3ماه تعطیلی داریم مدت17ماهه که بیمه ازطرفه استخرم وتقاضای بیمه بیکاری دارم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۰ ۱۴:۰۱

سلام به بیمه های اختیاری بیمه بیکاری تعلق میگیره یا نه میتونم ثبت نام کنم یا نه ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۰ ۲۱:۵۵

متقاضی استفاده از حقوق بیکاری میباشم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۱ ۱۶:۲۳

میخاهم از بیمه بیکاری استفاده کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۲ ۱۹:۲۴

سلام من یک کارگر ساده ام به دلیل کرونا بیکارم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۳ ۰۰:۱۹

راننده تاکسی هستم تقاضای بیمه بیکاری دارم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۳ ۰۶:۴۹

با سلام بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی تعلق میگیره؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۲۳:۴۸

برای من ثبت نمیکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۲۳:۵۶

این جریان و دروغ همین سایت بیمه بیکاری من هر کاری کردم ثبت نام کنم نشد اجاره میدم با یه بچه به فلاکت زندگی و می گذرانیم خیر نبینی...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۰۰:۳۰

سلام متاسفانه برای تهران امکان ثبت نام وجود نداره و همش میگه 72 ساعت دگ امتحان کنید اگه ایراده لطفا بررسی و رفع بشه اگرم سر کاریم بفرمایید ک الکی وقت نزاریم به خدا اوضاع مردم مناسب این بازی دادنا نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۴:۰۶

همش الکیه. مردم رو سر کار گذاشتن. اصلا ثبت نام نمیشه کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۵

من بنا ساختمان هستم و بیش از دو ماه است که کار نمی کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۱۲:۵۵

تو را خدا اینقدر دروغ به مردم نگید باریکلا