• جمعه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۰
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 99011407102
  • خبرنگار : 71469

شرایط ایمن برای ورزش در خانه چیست؟

شرایط ایمن برای ورزش در خانه چیست؟

یک دکتری فیزیولوژی ورزشی نکات مختلفی را که باید حین ورزش کردن در خانه باید به آن توجه داشت، تشریح کرد.

شکوفه سخنور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نکاتی که باید در زمان ورزش کردن در منزل از سوی افراد مختلف مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، ورزش کردن مسئله بسیار مهمی است که باید از سوی افراد در منزل مدنظر قرار گیرد اما در عین حال باید به نکات مختلفی توجه داشت تا مانع از آسیب در زمان ورزش کردن شود.

وی ادامه داد: باید یکسری از نکات را مد نظر قرار دهیم تا آسیب نبینیم، در ابتدا اینکه یادمان باشد با معده پر یا حالت گرسنگی شروع به انجام فعالیت نکنیم و حتما مکانی را از منزل را برای انجام تمرینات خود انتخاب کنیم که تهویه مناسبی داشته باشد.

دکتری فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه در شرایط کنونی که برای حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه همه مجبوریم در منزل بمانیم باید به نکات دیگری نیز توجه کنیم، گفت: در منزل باید کفش ورزشی مناسب به همراه جوراب بپوشیم تا از سر خوردن، پیچیدن مچ  و آسیب‌های احتمالی زانو و پا جلوگیری کنیم.

سخنور افزود: زمین محلی که برای تمرین انتخاب می‌کنیم نباید لغزنده و سُر باشد و البته خیلی هم نرم ارتجاعی نباشد، همچنین باید تمام ابزاری که در تمرین استفاده می کنی هر بار تمیز و ضد عفونی شود و پس از اتمام ورزش، دوش گرفته و تمام لباس های تمرین را تعویض و دستها را ضدعفونی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.