• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403023123183
  • خبرنگار : 71263

حمله گوگل به شکست‌های سایبری مایکروسافت

حمله گوگل به شکست‌های سایبری مایکروسافت

گوگل با بهره‌برداری از شکست‌های مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری و عرضه تخفیف‌های سنگین، در تلاش برای جذب مشتریان سازمانی و دولتی برای محصولات نرم افزار بهره‌وری خود است.

به گزارش ایسنا، اندی وِن، مدیر ارشد مدیریت محصول برای ورک اسپیس اظهار کرد: سازمان‌های دولتی که ۵۰۰ کاربر یا بیشتر را به سرویس «گوگل ورک اسپیس اینترپرایز پلاس» به مدت سه سال بیاورند، یک سال خدمات رایگان دریافت کرده و واجد برخورداری از تخفیف قابل توجه برای باقی مدت قرارداد خود خواهند بود.

گوگل، برای مشتریان سازمانی که قرارداد سه ساله را امضا کنند، ۱۸ ماه رایگان و پس از آن تخفیف چشمگیر و خدمات واکنش واقعه سرویس ماندیانت گوگل را عرضه می‌کند. همه مشتریان، خدمات مشاوره رایگان دریافت می‌کنند تا برای سوئیچ، به آنها کمک کند.

گوگل همچنین دست به تبلیغاتی زده که اشتباهات امنیتی رقیب خود را در آنها منعکس می‌کند.

گوگل در یک سند اطلاعاتی نوشت: چالش‌های امنیتی مکرر در مایکروسافت، یک جایگزین بهتر برای نهادهای خصوصی و سازمان‌های بخش دولتی را ایجاب می‌کند. معتقدیم که «گوگل ورک اسپیس» با سابقه اثبات شده در برتری مهندسی، سرمایه‌گذاری بیشتر در حفاظت‌های بیشتر و یک فرهنگ شفاف، گزینه امن‌تری را ارائه می‌کند.

«کمیسیون بازبینی ایمنی سایبری» آمریکا در ماه گذشته، گزارشی را منتشر کرد که در آن به شرح ناتوانی مایکروسافت در متوقف کردن نفوذ هکرهای مرتبط با چین به حساب‌های ایمیل مقامات آمریکایی در سال گذشته پرداخته بود. در این گزارش از مایکروسافت خواسته شده بود اصلاحات فوری را اجرا کند که قول داده بود در راستای بزرگترین اصلاحات امنیتی خود در بیش از دو دهه اخیر، انجام دهد.

گوگل تلاش کرده است مشتریان را مجاب کند آفیس مایکروسافت را رها کنند اما می‌گوید سوابق امنیت سایبری مایکروسافت، مشتریان را برای سوئیچ به خدمات مشابه، راغب‌تر کرده است. به گفته اندی وِن، در کنفرانس اخیر گوگل، مشتریان شرکتی گفته‌اند هیات مدیره و مدیران آنها برای آنها، ضرب الاجلی تعیین کرده اند تا استفاده از خدمات مایکروسافت را متوقف کنند زیرا دیگر نمی‌توانند متحمل ریسک شوند.

وِن همچنین خاطرنشان کرد گوگل، پس از هک سال ۲۰۰۹ که طی آن، نفوذگران چینی به سرورهای این شرکت رخنه کرده و به پایگاه داده حاوی جزئیات اهداف شنود آمریکایی دست پیدا کرده بودند، اصلاحات امنیتی خود را انجام داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاید اکنون موقعیت به نفع گوگل باشد زیرا افراد، آشنایی بیشتری با اپلیکیشن‌های گوگل پیدا کرده‌اند که در خانه و مدرسه از آنها استفاده می‌کنند و مشتریان سازمانی هم نسبت به افزایش قیمت آفیس و هزینه‌های اضافی برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، ناراضی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha