• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012312998
  • خبرنگار : 50165

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبر داد

تایید صلاحیت ۹۲.۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان شورای اسلامی شهر در استان زنجان

تایید صلاحیت ۹۲.۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان شورای اسلامی شهر در استان زنجان

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: ۹۲.۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان شورای اسلامی شهر در استان تایید صلاحیت شدند.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه امروز (۲۳ فروردین‌ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: تاکنون دو مرحله مهم در انتخابات، یعنی ثبت‌نام شوراهای شهر و روستاها به پایان رسیده که مراحل مهمی از فرآیند انتخابات پیش‌ روی، در کشور است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: هفته گذشته برای ششمین دوره انتخابات شورای روستاها بالغ بر ۴۶۹۱ نفر از ۱۶۴ روستا با ۲۳۰۸ کرسی ثبت‌نام کردند و این میزان مشارکت بیانگر آن است که تعداد افراد ثبت‌نام ‌کننده نسبت به دوره پنجم ۸.۲ رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه ۳ درصد ثبت‌نامی‌ها را خانم و ۹۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از نظر ترکیب سنی نیز ۴۹.۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان ۳۰ تا ۴۵ سال و از نظر شغلی نیز ۴۸.۷ درصد کشاورز هستند و از کل ثبت‌نام‌کنندگان، ۷ درصد دارای سابقه ایثارگری بوده و ۲۴ درصد دارای سابقه عضویت در شورای ادوار گذشته هستند.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: در حال حاضر بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی روستاها آغاز شده و پس از طی فرآیند مربوطه، اسامی اعلام خواهد شد.

مرادی‌نافچی در رابطه با انتخابات شورای اسلامی شهر و کاندیداهای آن، تصریح کرد: در مدت مقرر، صلاحیت کاندیداها در هیئت اجرایی بررسی شد و ۹۲.۵ درصد یعنی ۶۷۳ نفر تایید صلاحیت و ۵۵ نفر رد شدند. باید توجه داشت که بر اساس مواد قانون ۳۰، ۳۲، ۳۳ و ۳۴ استعلام کاندیداها انجام شده و طبق مواد قانونی بررسی، انتخاب یا رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی بر اساس نظر مراجع چهارگانه در مورد کاندیداهای شورای اسلامی اعلام نظر کرده است، عنوان کرد: انتخابات فرصت جدی برای بقا و قوام ایران اسلامی بوده و از مردم شریف می‌خواهیم که در انتخابات شرکت کنند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مشارکت در انتخابات در وحدت، توسعه، قوام و بقای ایران اسلامی موثر است و موجب خنثی شدن ترفند دشمنان خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه شعار محوری ستاد انتخابات به عنوان مجری انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفی و عمل به قانون با چهار رویکرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات است، گفت: همه سازِ کارهای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه پیش‌بینی شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شده تا در روز انتخابات، با حضور عالمانه مردم هم‌چون ادوار گذشته شاهد رای دادن مردم باشیم.

مرادی‌نافچی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور با ویروس کرونا درگیر است، همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌ها اندیشیده شده که از جمله آن افزایش اخذ شعبات است. همچنین از طریق اپلیکیشن مربوطه، آشنایی با شعبات نیز معرفی شده است. رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع نیز در انتخابات مورد تاکید است تا سلامت مردم و مشارکت حداکثری و امنیت را داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: تلاش ستاد ملی مقابله با کرونا این است که همه مردم با واکسن تولید داخل کرونا واکسینه شوند و طبیعتاً تا ۲۸ خردادماه امسال همه اقدامات انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ما، ستاد انتخاباتی و به دنبال آن، تجمع مردم را نخواهیم داشت اما هر کدام از نمایندگان می‌توانند یک دفتری در این زمینه اتخاذ کنند اما امکان تجمع و سخنرانی نخواهند داشت. همچنین تلاش ما بر این است که تبلیغات به بستر فضای مجازی کشیده شود تا مردم کم‌ترین صدمه را در این زمینه ببینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha