• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400013018285
  • خبرنگار : 71145

بورل: وزیران خارجه اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه را بررسی نکردند

بورل: وزیران خارجه اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه را بررسی نکردند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: وزیران خارجه این بلوک در نشست امروزشان امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را بررسی نکردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزیران خارجه این بلوک در جمع خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: تا الان در خصوص بحران دیپلماتیک بین روسیه و جمهوری چک درخواست‌هایی برای اخراج دیپلمات‌های روس به شکل هماهنگ از سوی کشورهای عضو مطرح نشده است.

او افزود: همچنین صحبت‌هایی از تحریم‌های جدید وجود نداشت و این وضعیت احتمالا تغییر کند، اما چنین موضوعی فعلا روی میز نیست.

بورل همچنین به وضعیت اوکراین اشاره کرد و بدون اشاره به منبع اطلاعاتش گفت: روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نیرو را در مرزهای این کشور و شبه جزیره کریمه مستقر کرده است و این معنای آن است که خطر ادامه تنش‌ها افزایش می‌یابد.

او خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا استقرار نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین را "بزرگترین استقرار نیرو در تاریخ" می‌داند.

وی تاکید کرد: من نمی‌توانم بگویم از کجا چنین ارقام بدست آمده، اما می‌توان گفت که این بزرگترین استقرار نیرو باشد که تاکنون در این منطقه صورت گرفته است. طبعاً این مساله ما را نگران کرده است".

جوزپ بورل با اشاره به بالا گرفتن بحران در شرق اوکراین، از افزایش تنش‌های موجود با روسیه خبر داد و نسبت به این وضعیت ابراز تاسف کرد.

ناوالنی

جوزپ بورل در ادامه تنش‌های موجود میان بروکسل و مسکو بر سر زندانی شدن الکسی ناوالنی، کرملین را مسؤول سلامت جسمانی رهبر اپوزیسیون روسیه خواند.

بورل در ادامه به چگونگی پیشرفت تحولات در روابط اتحادیه اروپا با مسکو پرداخت تاکید کرد که «روابط با روسیه بهبود نمی‌یابد بلکه برعکس تنش‌ها میان دو طرف در زمینه‌های مختلف رو به افزایش است.»

مسؤول دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در این خصوص به ویژه به موضوعاتی چون اخراج دیپلمات‌ها میان مسکو و پراگ و نیز وضعیت «بسیار نگران کننده» جسمانی الکسی ناوالنی اشاره کرد که گفته می‌شود علاوه بر بیماری در زندان دست به اعتصاب غذا نیز زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha