• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400030301988
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

الگویی که توسط استاندار خراسان جنوبی کشوری شد

الگویی که توسط استاندار خراسان جنوبی کشوری شد

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول دبیرخانه ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه داریم فرصت هایی را که منافع مردم را تامین می‌کند فراهم کنیم، گفت: در پی دیدار استاندار خراسان جنوبی و ارائه طرح تشکیل ستاد توسعه خاوران استان به وزیر کشور، این اقدام ارزشمند که توسط استاندار خراسان جنوبی هدف گذاری شده بود برای اجرا به سایر استانداری‌های کشور ابلاغ شده است.

علی اکبر اکبری راد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای از نظر تولید، صنعت، معدن و اشتغال دارد و ما وظیفه داریم فرصت‌هایی را که منافع مردم را تامین می‌کند فراهم کنیم.

وی افزود: علاوه بر وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان وجود منطقه ویژه اقتصادی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌ها، بخش‌ها استان با زیرساخت و معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های سرمایه گذاری ظرفیت‌های مهمی هستند که بستر برای سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

وی افزود: استاندار خراسان جنوبی در بدو ورود به استان و با اعلام شعار تدبیر، تلاش و توسعه بر نگاه توسعه‌ای توسط همه مدیران استان تاکید کرد و معتقد است اگر قرار باشد در استان توسعه‌ای انجام شود همه مدیران باید تلاش کنند تا همه ظرفیت‌های استان و سرمایه‌های  در خدمت توسعه قرار گیرد و با امکانات کم بتوانیم بیشترین استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را داشته باشیم.

اکبری راد افزود: استاندار با این نگاه دستور تشکیل ستاد توسعه خاوران را با شیوه نامه‌ای مدون که دربرگیرنده همه ظرفیت‌ها، راهکارها، پیشنهادات و.... برای توسعه استان باشد را داد که با برگزاری جلسات متعدد با حضور فرهیختگان، مدیران، دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی این شیونامه نهایی و با پنج کمیته ذیل ستاد راه اندازی شد.

وی به تشکیل ستاد توسعه خاوران در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ستاد توسعه شهرستان‌ها با حضور اعضای متناظر استانی در شهرستان‌ها تشکیل و تاکنون اقدامات موثری در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان‌ها داشته‌اند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما باید موانع و مشکلات بر سر راه توسعه را برداریم، تصریح کرد: جامعه امروز ایران وبه طبع آن استان خراسان جنوبی نیازمند سرمایه گذاری است و ایجاد و راه اندازی ستاد توسعه خاوران استان بر همین مبنا تشکیل شده و دنبال تسهیل و تسریع در فرایند سرمایه گذاری در استان است.

اکبری راد با اشاره به اینکه ما در استان سرمایه و سرمایه گذار داریم، اما توسعه نداریم، اظهار کرد: از همه افرادی که دل در گرو توسعه استان دارند که در سایر نقاط کشور و حتی دنیا هستند می‌خواهیم برای سرمایه گذاری و توسعه استان کمک کنند و وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ستاد توسعه خاوران استان فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاری و معرفی عرصه‌ها و نقاط مستعد سرمایه گذاری در استان و رفع موانع تولید است، اظهار کرد: یقینا با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری، زمینه توفیق در ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

تدوین اطلس سرمایه گذاری و شناسایی لکه‌های سرمایه گذاری بی نام

اکبری راد گفت: با دستور استاندار خراسان جنوبی اطلس سرمایه گذاری که در آن تمامی فرصت‌ها، پتانسیل‌های هر شهرستان، بخش، دهستان و روستاها را بصورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد داد، تدوین خواهد شد و نهایتا شناسایی طرح‌های قابل توجیه و بی نام در استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: تاکنون شش طرح با قابلیت سرمایه گذاری و دارای اولویت با عنوان لکه‌های سرمایه گذاری بی نام در استان شناسایی و استعلامات لازم از طریق کارگروه امور زیر بنایی، زیست محیط و.. تصویب و آماده برای معرفی سرمایه گذار می‌شود.

اکبری راد به فعالیت کمیته‌های شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری، کمیته جذب سرمایه گذاران، کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌ها، کمیته پایش و ارزیابی وکمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در ستاد توسعه خاوران استان اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ها اقدامات موثری برای پیشبرد اهداف ستاد انجام داده‌اند بطوریکه بالغ بر 50 طرح در کمیته‌های شناسایی فرصت‌ها و نخبگان و ایده‌ها طی جلسات متعدد بررسی و مصوب شده و صورت شهرستانی احصاء و ابلاغ شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی افزود: به منظور استفاده‌های فکری، آموزشی، توسعه‌ای، مالی و حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری از ظرفیت‌های بالای شرکت‌ها، کارخانجات و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در استان استفاده می‌شود تا بتوان در دورترین نقاط استان نسبت به سرمایه گذاری و تولید و اشتغال اقدام کرد.

اکبری راد از دستور مقام عالی وزارت کشور به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خبر داد و گفت: در پی دیدار استاندار خراسان جنوبی و ارائه طرح تشکیل ستاد توسعه خاوران استان به وزیر کشور، این اقدام ارزشمند که توسط استاندار خراسان جنوبی هدف گذاری شده بود برای اجرا به سایر استانداری‌های کشور ابلاغ شده است.

وی از ایجاد و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه خاوران استان خبر داد و گفت: به منظور بارگذاری طرح‌های شناسایی شده و قابل سرمایه گذاری، ارائه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های استان و طرح‌های سرمایه گذاری و همچنین ارائه پیشنهادات، نظرات و ایده‌های مردم استان در راستای توسعه استان، این پایگاه اطلاع‌رسانی به دستور استاندار راه اندازی شده و همشهریان در استان، کشور و دنیا می‌توانند ارائه راهکار، پیشنهاد برای بهبود امور سرمایه گذاری و اشتغال رونق تولید دراستان را بدهند.

اولین محصول ستاد خاوران بارور شد

اکبری راد از مبادله سه طرح سرمایه گذاری که اولین محصول ستاد توسعه خاوران استان بود خبر داد وگفت: طرح استیل کرد که تولیدکننده انواع سیم‌های داخل تایر وسایط نقلیه است در جوار شرکت کویرتایر راه اندازی خواهد شد که با اعتباری بالغ بر 800 میلیاردتومان و اشتغال 194 نفر در استان عملیات اجرایی آن آغاز و تفاهم نامه آن مبادله شد.

وی از احداث وراه اندازی دو واحدتولیدی لانولین و MDF درمنطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد و گفت: با مبادله تفاهم نامه این دو واحد با حضور بخش خصوصی و اعتبار 40 میلیارد تومانی زمینه اشتغال 35 نفر در استان فراهم خواهد شد.

تجمیع منابع مالی سرگردان

مسئول دبیرخانه ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این کلید واژه‌ها وتاکیداتی که وجود دارد تامین شرایط و فعال سازی تمامی امکانات و منابع مالی موجود است که به نظر می‌رسد تاکید استاندار خراسان جنوبی هم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بهره مندی از امکانات موجود استان برای توسعه استان است؛ لذا باید با همدلی و همگرایی بین دولت و بخش خصوصی و همه دلسوزان استان، فرهیختگان و دانشگاهیان منابع مالی سرگردان را تجمیع و هدایت نقدینگی به سمت تولید صورت گرفته و در خدمت تولید و سرمایه گذاری مولد قرار دهیم تا بتوانیم در تحقق حماسه اقتصادی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مواجهه با جنگ اقتصادی گام‌های موثری در مسیر پیشرفت و توسعه استان برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha