• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400040201634
  • خبرنگار : 50444

آزادی ۵۴ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان شمالی

آزادی ۵۴ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی از آزادی ۵۴ زندانی جرائم غیر عمد در استان از ابتدای امسال خبر داد.

عبدالرحیم گرجی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه که دوم خرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: طی امسال با مشارکت خیران و گذشت شاکیان، ۵۱ زندانی جرائم غیر عمد آقا و سه خانم آزاد شدند.

وی افزود: مبلغ بدهی این افراد هشت میلیارد تومان بود که شش و نیم میلیارد تومان از آن را شاکیان بخشیده و مابقی مبلغ نیز از محل کمک خیران، منابع داخلی و اعصار رفع و رجوع شد.

وی با اشاره به ضرورت کمک به زندانیان برای رفع مشکل اشتغال گفت: ۵۴ درصد زندانیان استان طی سال گذشته به اشتغال گمارده شده اند که البته این آمار طی سه ماهه امسال به ۶۲ درصد رسیده است.

گرجی همچنین به سرانه تعداد زندانیان در یک صد هزار نفر جمعیت اشاره کرد و افزود: در کشورهای پیشرفته در هر یک صد هزار نفر ۴۰ زندانی وجود دارد. این آمار در کشور آمریکا ۶۳۹ نفر در یک صد هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: میانگین جهانی در این موضوع، ۳۳۹ نفر در یک صد هزار نفر است و کشور ایران از میانگین کشوری نیز کمتر بوده و آمار نشان دهنده وجود ۲۵۳ زندانی در هر یک صد هزار نفر است.

به گفته وی خوشبختانه خراسان شمالی نیز در این خصوص وضعیت مناسبی دارد و آمار آن ۱۹۵ نفر در یک صدهزار نفر جمعیت است.

وی وضعیت خانواده های زندانیان را یکی از اولویت های این اداره کل دانست و گفت: به صورت مستمر پیگیر خانواده های مددجویان هستیم، چرا که امکان بروز آسیب های اجتماعی به این افراد بیش از سایرین وجود دارد و نباید در این خصوص غفلت کنیم.

 گرجی اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در این خصوص، توجه به حوزه درمان خانواده های مددجویان است که با همکاری گروه های جهادی، نیاز آن ها را بر طرف می کنیم.

 مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی همچنین گفت: ۷۶ درصد زندانیان استان را افراد بی سواد و زیر دیپلم تشکبل می دهد که نشان می دهد رابطه معکوسی بین مجرمیت و تحصیل وجود دارد.

وی به راه اندازی دادرسی الکترونیکی در استان نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۸۶ درصد دادرسی ها بدون جابجایی فرد بازداشت یا زندانی شده انجام می شود و در مواردی که الزامی برای حضور متهم در دادگاه نباشد، ارتباط اینترنتی بین او و قاضی برقرار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha