• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400051913272
  • منبع : نمایندگی همدان

بیمارستان‌های تویسرکان در تسخیر دلتا کرونا!

بیمارستان‌های تویسرکان در تسخیر دلتا کرونا!

ایسنا/همدان بیمارستان شهید سلیمانی و ولی عصر(عج) تویسرکان این روزها شاهد ازدحام و بستری بیمارانی هستند که دلتا کرونا آنها را بر روی تخت بیمارستان ماندگار کرده است. شهرستان تویسرکان از آغاز شیوع گسترده کرونا فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده و چندین ماه در شرایط قرمز، نارنجی و یا زرد کرونایی قرار گرفت و با آغاز به کار بیمارستان شهید سلیمانی در ۲۳ بهمن ماه سال ۹۹، این بیمارستان به کمک مبتلایان به کرونا در این شهرستان آمد.

در کوران جولان پیک چهارم کرونا و در شرایطی که بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان دیگر ظرفیت پذیرش کرونایی‌های جدید را نداشت، سه بخش ویژه بیمارستان شهید سلیمانی نیز پذیرای بیماران مبتلا به کرونا شد و وضعیت نگران کننده‌ای را رقم زد.

پس از خودنمایی هراس انگیز کرونا در پیک چهارم و اعمال قوانین و تعطیلی‌های گسترده کشوری، حال کرونایی تویسرکان نیز رو به بهبودی گذاشت و سه بخش بیماران کرونایی بیمارستان شهید سلیمانی به تدریج خالی از کرونایی‌ها شد.

اکنون اما پیک پنجم کرونا با قدرت و سرعت انتشار فوق العاده نسبت به پیک چهارم دوباره تویسرکان را به کمای کرونایی فرو برده و تخت‌های هردو بیمارستان این شهر میزبان بیمارانی است که دلتا کرونا آرامش زندگی آنها را به صورت جدی دچار اختلال کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از روند شیوع دلتا کرونا دراین شهرستان ابراز نگرانی کرده و در اظهارات خود به این مطلب اشاره کرده که تعداد بستری شدگان کرونایی در تویسرکان دوباره اوج گرفته و شرایط بحرانی را رقم زده است.

رئیس مرکز بهداشت تویسرکان نیز از افزایش تعداد فوتی‌های کرونا دلتا در شهرستان تویسرکان در هفته‌های آتی خبر داده و تصریح کرد: با این روند روبه افزایش مبتلایان و بستری شدگان کرونایی روشن است که تعداد فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد.

انجام عمل جراحی عمومی در بیمارستان ولی عصر(عج) متوقف شده تا این بیمارستان بتواند سر ریز بیماران نیازمند بستری در بیمارستان شهید سلیمانی را پذیرش کند و به آنها ارائه خدمات درمانی داشته باشد.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به گفته‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان تویسرکان در حال حاضر این شهرستان برای واکسیناسیون گروه‌های هدف با کمبود خاصی در زمینه برخورداری از واکسن روبه رو نیست.

آنچه اما در این میان می‌تواند دوباره موجب نگرانی شود، حجم بالای کاری و خستگی کادر درمان و ابتلای بخشی از آنها به کرونا است .

با تمام این اوصاف و در حالی که شهرستان تویسرکان در شرایط قرمز(بخوانید سیاه) کرونایی قرار دارد، حضور مسافران و میهمانان تابستانی و خودروهای برخوردار از پلاک غیر بومی در کوچه و خیابان‌های تویسرکان جلوه‌گری می‌کند و بخش قابل توجهی از اصناف و مراکز خدماتی پر خطر نیز همچنان بدون رعایت میزان قابل قبول شیوه نامه‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha