• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052719429
  • منبع : فرمانداری تهران

آغاز عملیات آب‌رسانی اضطراری به همدان

آغاز عملیات آب‌رسانی اضطراری به همدان

ایسنا/همدان پروژه آب‌رسانی اضطراری به همدان برای حل مشکلات و تنش آبی در این شهر، با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی چهارشنبه ۲۷ مردادماه در حاشیه بهره برداری از پروژه آبرسانی اضطراری به همدان، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه، در هر ثانیه ۲۵۰لیتر آب وارد شهر همدان خواهد شد تا بهره‌برداری کمتری از سد اکباتان داشته باشیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: این منبع با ۶۰ میلیون متر مکعب،۴۰ کیلومتر از شهر همدان فاصله دارد و قرار است بزرگترین تصفیه خانه غرب کشور با ظرفیت تصفیه۳۶۰۰ لیتر در ثانیه نیز در همین مکان، بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه همدان، بهار، جورقان، لالجین، کبودراهنگ و ۵۹ روستا از این آب استفاده خواهند کرد، ادامه داد: این آب، کیفیت بسیار بالایی دارد و  امشب وارد لوله‌های آب همدان خواهد شد تا به علت مشکلات تنش آبی همدان، ابتدا در اختیار شهروندان همدانی قرار بگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش‌ آبی در همدان، تصریح کرد: مردم باید در مصرف آب، صرفه‌جویی کنند و شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب نیز باید تمام امکانات خود را به کار بگیرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: علت طولانی شدن آب‌رسانی به همدان این بود که مشکلات امنیتی و منطقه‌ای اجازه انتقال آب را به مسئولان نمی‌داد.

وی در رابطه با اعتبارات این پروژه، توضیح داد: زیرساخت این پروژه آماده بود و ۱۲۲ کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته که برای آن ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده بود و اگر می‌خواستیم امروز همان کارها را انجام دهیم و همان اجناس را خریداری کنیم ۳ هزار میلیارد تومان هزینه لازم داشت و برای عملیاتی شدن پروژه نیز ۷۸ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم که تا کنون ۷۰ میلیارد تومان به پروژه تخصیص داده شده است.

حاجی بابایی در پایان، بیان کرد: در داخل شهر همدان، ۴۵ میلیارد تومان برای ساخت دو منبع با ظرفیت هر منبع ۱۰ هزار متر مکعب، در نظر گرفتیم که در شش ماه تکمیل خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در سال آبی جاری بیش از ۴۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته داشتیم و این آب، فقط بخشی از نیاز شهر همدان را جبران می‌کند.

فرهاد فرزانه تصریح کرد: لازم است که مردم در مصرف آب، صرفه جویی کنند تا بتوانیم از این خشکسالی با حداقل تنش عبور کنیم و مجبور به جیره بندی آب نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان در ادامه این برنامه، اظهار کرد: همکاران ما شبانه روز پیگیر این پروژه بودند و برنامه‌های ما یک ماه زودتر از موعد مقرر انجام شد.

سیدهادی حسینی بیدار خاطرنشان کرد: در این پروژه اقدامات خوبی صورت گرفت و امروز شیر آب برای آب‌رسانی اضطراری به همدان، باز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ایی همدان هم در این مراسم، اظهار کرد: این پروژه با کمک موسسه بعثت قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت آب و فاضلاب استان همدان، انجام شده و امیدواریم در این سال که خشک‌ترین سال آبی است، کم‌ترین مشکلات را داشته باشیم.

منصور ستوده با بیان اینکه خط طرح آب‌رسانی اضطراری به همدان، ۷۰ کیلومتر است، تصریح کرد: این آب از طریق چاه‌هایی که آبفا حفاری کرده پمپاژ و با ورود به تصفیه خانه در نهایت وارد خط اصلی و به خط مخزن پارک مردم متصل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha