• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061712493
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در جست‌وجوی نشانه‌های عاشورا

در جست‌وجوی نشانه‌های عاشورا

ایسنا/اصفهان واحد عکس حوزه هنری اصفهان، با انتشار فراخوان «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» و تمدید مهلت ارسال اثر به آن، از عکاسان درخواست کرده تا برای ثبت تصویری و مستندسازی نشانه‌ها و میراث تصویری عاشورایی استان اصفهان اقدام کنند.

وحید مؤمن زاده، مدیر اجرایی این رویداد به ایسنا می‌گوید: هنرمندان در گستره زمان، وقایع‌نگار شهادت امام حسین (ع) و یارانشان شده‌اند، تا جایی که به‌وضوح نماد و نشانه‌های عاشورا را در آثار هنری مختلف این مرز و بوم می‌توان دید.

او ادامه می‌دهد: واحد عکس حوزه هنری اصفهان نیز با هدف ثبت میراث تصویری عاشورایی این استان و به‌منظور گردآوری آثار و نشانه‌های برگرفته از عاشورا، اقدام به نشر یک فراخوان کرده است.

مدیر اجرایی فراخوان استانی «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» خاطر نشان می‌کند: هر عکاس می‌تواند با ارسال پنج تک عکس در این رقابت شرکت کند و اکنون که مهلت ارسال اثر تمدیدشده، تا ۲۵ شهریورماه آثار خود را به ایمیل Akskhaneh.esfahan@gmail.com بفرستد.

به گفته مؤمن زاده، بافته‌ها (کتل، پارچه‌های قلمکار، بیرق، قالی، کتیبه، پارچه‌های سوزن‌دوزی و ...)، نقاشی‌های عاشورایی (پرده‌های تعزیه‌خوانی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، نقاشی‌های دیواری، نقاشی پشت شیشه، نقاشی پشت آینه و...)، فلز (علم، زنجیر، زره، سنج، کلاه‌خود، ظروف آبخوری، سنگاب‌ها، سقاخانه‌ها و...)، چوب، کاری، کاشی‌کاری، گچ‌بری و .... ازجمله نشانه‌هایی است که عکاسان، برای شرکت در این رویداد می‌توانند به ثبت آن بپردازند.

او هیئت‌داوران این رویداد را محمد فرید خدارحمی، مهدی تمیزی و رضا نصر اصفهانی معرفی می‌کند و یادآور می‌شود که مصادف با اربعین حسینی در مهرماه سال جاری، هم نتایج داوری اعلام و هم، نمایشگاهی از آثار منتخب برپا می‌شود.

 مدیر اجرایی فراخوان استانی «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم»، یکی از مشکلات اصلی مسابقات را خلاصه شدن آن در یک دوره می‌داند و امیدوار است که حوزه هنری اصفهان با تشکیل یک دبیرخانه دائمی برای این رویداد و برگزاری آن در سطح ملی، به ثبت نشانه‌های عاشورایی در پهنه ایران کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha