• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062820629
  • خبرنگار : 50159

نماینده عالی دولت در استان زنجان:

مبنای تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر پژوهش باشد

مبنای تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر پژوهش باشد

ایسنا/زنجان نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: اگر مبنای تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر پژوهش نباشد، بدون شک در مرحله اجرا به مشکل خواهیم خورد.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۲۸ شهریورماه) در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه طرح‌های حوزه پژوهش حتماً باید شناسنامه‌دار شود و به همین خاطر از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: یکی از تاکیدات ما این است که تولی‌گری حوزه پژوهش باید به دانشگاه‌ها سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از انجام پژوهش، سنجش در خصوص طرح‌های پژوهشی نیز باید توسط خود دانشگاه‌ها انجام شود، افزود: پژوهش مقوله‌ای است که نباید آن را در زمره کارهای اداری تلقی کرد که خوشبختانه امروز شاهد تحقق این امر به واسطه اعتماد به دانشگاه‌های استان هستیم، علاوه بر این ارتباط افرادی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند باید با دستگاه‌های اداری برقرار شود.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه با نگاهی به طرح‌های اولویت‌دار پژوهشی استان درمی‌یابیم که ۳۶ درصد این طرح‌ها مربوط به حوزه کشاورزی بوده و همین موضوع اهمیت پرداختن به این عرصه را دوچندان می‌کند، ادامه داد: با این حال معتقدیم برخی از موضوعات از جمله بهداشت و درمان که در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است، در اولویت‌سنجی طرح‌های پژوهشی لحاظ نشده است.

حقیقی با اشاره به اینکه زنجان تنها استانی است که میزان ابتلای افراد به کرونا در پیک پنجم نسبت به پیک چهارم ۳۵ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان به واسطه پژوهش در این زمینه انجام داد، این است که نهادهای اجتماعی تا چه حد توانسته‌اند در حوزه کرونا به وظایف ذاتی خود عمل کنند و اگر این کار صورت نگرفته، آثار و آسیب‌های این قصور و کم‌کاری در جامعه چه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید در راستای چابک‌سازی مدیریت کرونا باشد، تصریح کرد: آنچه که پژوهش در حوزه کرونا به ما گوشزد می‌دهد، این است که اگر کرونا تمام شود، این به معنای آغاز آثار اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ... کرونا در جامعه است که این مهم باید به عنوان یک طرح پژوهشی مدنظر قرار گیرد. از طرفی نباید مواردی چون سند امنیت غذایی، منطقه ویژه اقتصادی، مرکز لجستیک، سازگاری با کم‌آبی و ... نادیده گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با ابراز تاسف از اینکه هنوز برخی از مدیران به پارک‌های علم و فناوری به عنوان یک دستگاه اداری نگاه می‌کنند، عنوان کرد: امروز باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا آسیب‌هایی که متوجه پارک‌های علم و فناوری است را شناسایی کنیم. از طرفی این پارک‌ها که امروز بیش از گذشته به سمت علم و فناوری سوق داده شده‌اند، نیاز به پژوهش دارد تا از همه جهات تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha