• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400072820144
  • منبع : باشگاه دانشجویان

نشست علمی بازی واره سازی در علوم پزشکی برگزار می‌شود

نشست علمی بازی واره سازی در علوم پزشکی برگزار می‌شود

دفتر توسعه آموزش دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری انجمن علمی آموزشی مدیکیشن دانشگاه، اولین نشست علمی بازی واره سازی در علوم پزشکی، مبانی، ضرورت و الزامات را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، آموزش مبتنی بر بازی یا بازی واره سازی(gamification) یکی از روش های آموزشی نوین و موثر در آموزش است. یادگیری مبتنی بر بازی به عنوان روشی مؤثر به دانش آموزان کمک می کند که در جهت رسیدن به یک هدف گام بردارند. دانش آموزان می توانند از طریق آزمایش، تمرین رفتارها و فرآیندهای فکری، درس‌های خود را یاد بگیرند. این کار به آسانی با استفاده از یک محیط شبیه سازی شده به زندگی واقعی منتقل می‌شود.

 گیمیفیکیشن (gamification) به معنی استفاده ساختارهای بازی، در پدیده‌هایی که ماهیت غیر بازی دارند، است. گاهی اوقات، مرز بین یادگیری مبتنی بر بازی و بازی وارسازی بسیار باریک است؛ به این خاطر که معمولا عناصر بازی وارسازی در روش یادگیری مبتنی بر بازی هم حضور دارند، اما عکس این موضوع صادق نیست.

در یادگیری مبتنی بر بازی GBL، معمولا با یک محیط شبه بازی مواجه هستیم که دانش آموز، محتوای آموزشی را از طریق فعالیت‌هایی مانند تئاتر و ایفای نقش می‌آموزد.

در این نوع یادگیری، فرآیند یادگیری، با انجام بازی صورت می‌گیرد. در عوض، در گیمیفیکیشن، برخی از عناصر بازی در فعالیت‌های معمول آموزشی گنجانده می‌شوند.

در این برنامه که روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه لغایت ۴ اسفندماه با تدریس دکتر غلامرضا حسن‌زاده و دکتر میترا ذوالفقاری به صورت آنلاین در بستر اسکای روم برگزار می شود، سعی بر این است که از پایه به آشنایی با این حیطه، موارد استفاده و تاثیر آن در آموزش پرداخته شود و در انتها نیز چگونگی طراحی یک سند بازی را آموزش داده می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه ها، در گروه https://chat.whatsapp.com/HVbuqq7HXxH9aG7uwj48jl عضو شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha