• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400080604490
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تا واکسیناسیون به پوشش ۸۵ درصدی نرسد نمی‌توان مانع پیک ششم شد

تا واکسیناسیون به پوشش ۸۵ درصدی نرسد نمی‌توان مانع پیک ششم شد

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر در واکسیناسیون به پوشش بالای ۸۵ درصد نرسیم نمی توانیم مانع آغاز پیک ششم شویم.

شاهین شیرانی، امروز (پنجشنبه-۶ شهریور) در حاشیه بازدید از بیمارستان های خوانسار، گلپایگان و گوگد با بیان اینکه مردم انتظارات  به حقی در راستای افزایش خدمات بیمارستان گوگد دارند، اظهار کرد: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم گوشه ای از مشکلات را در زمینه تجهیزات، نیروی انسانی و... برطرف کنیم.

وی ادامه داد: کمبود پزشک مشکل بسیاری از شهرستان ها است و توزیع نیروی انسانی متخصص سالی یک بار توسط وزارت بهداشت انجام می شود و سهمیه هر استان هم مشخص است، ضمن اینکه در سال جاری تاکنون  فارغ التحصیلان رشته های تخصصی علوم پزشکی هنوز به چرخه درمان اضافه نشده‌اند و احتمالا در اواخر آبان این اتفاق رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در گلپایگان و خوانسار بیش از ۸۰ درصد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، ادامه داد: واکسیناسیون مانع ابتلا به کرونا نمی‌شود بلکه احتمال ابتلا، شدت بیماری و میزان مرگ و میر را کم می کند. برخی می گویند ما یکبار به کرونا مبتلا شده ایم چرا واکسن بزنیم؟ این بیماری مثل برخی از بیماری ها نیست که اگر یکبار مبتلا شویم دیگر دچار آن نشویم، ضمن اینکه ایمنی که در اثر ابتلا به کرونا در افراد ایجاد می شود بسیار ضعیف تر از ایمنی است که واکسن ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا، همچنین مسعود خاتمی-نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، اظهار کرد: اکنون در کشور بالای ۸۰ درصد واکسن زدند، اما در کشورهای اروپایی این آمار بیشتر از ۴۰ درصد نیست.

وی افزود: اخیرا فردی در خوانسار که به واکسن اعتقادی نداشت و تزریق نکرده بود به کرونا مبتلا شد  و با درگیری ۸۰ درصدی ریه فوت شد. کسانی که واکسن نزنند حق ارتباط با مردم را ندارند، واکسن در این شرایط اجباری است چرا که سلامت دیگران را به خطر می اندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha