• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400102820760
  • خبرنگار : 50046

دست و پنجه بیمارستان پورسینای آشخانه با کمبود پزشک

دست و پنجه بیمارستان پورسینای آشخانه با کمبود پزشک

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان پورسینای آشخانه با کمبود پزشک مواجه است.

دکتر جمعه زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر در این بیمارستان ۶ تخصص اصلی شامل دو جراح عمومی، یک متخصص اطفال، دو متخصص داخلی، دو متخصص زنان و زایمان، دو متخصص بیهوشی و دو متخصص رادیولوژی در حال خدمت دادن به مردم است.

وی افزود: همچنین در بخش درمانگاه این بیمارستان نیز چهار تخصص اصلی وجود دارد و علاوه بر آن پزشک متخصص اعصاب و روان، رادیولوژی و چشم پزشکی نیز به صورت پاره وقت در حال فعالیت هستند.

دکتر جمعه زاده ادامه داد: مذاکراتی با پزشک متخصص قلب و اورتوپدی نیز انجام شده تا بتوان آن نیز یکی دو روز در هفته در این بیمارستان به بیماران خدمت ارائه دهند که قول های مساعدی نیز در این زمینه داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نه تنها در بیمارستان پورسینای آشخانه بلکه در تمامی بیمارستان های استان با کمبود پزشک عمومی و اورژانس مواجه هستیم، تصریح کرد: از ابتدای امسال شش پزشک عمومی دوره طرح آن ها به اتمام رسیده و بیمارستان را ترک کرده اند و پزشک عمومی نیز جایگزین آن ها نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ابتدای این ماه فقط دو پزشک عمومی در بیمارستان پورسینای آشخانه خدمت ارائه می داد که موفق شدیم دو پزشک عمومی دیگر را نیز جذب کنیم و یک نفر نیز به صورت قراردادی وارد کار شده است.

وی گفت: علاوه بر آن از پزشکان متخصص نیز درخواست کردیم تا یکی دو ساعت اورژانس را پوشش دهند و در کنار پزشکان عمومی به بیمارستان رسیدگی کنند که دو نفر از پزشکان متخصص این درخواست را قبول را کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: طی یک ماه گذشته از وزارت خانه درخواست پزشک کرده ایم که در ابتدا قرار بر این بود تا ۱۰ پزشک به خراسان شمالی اختصاص یابد اما این تعداد به پنج پزشک رسید که با چانه زنی های انجام شد مقرر شد تا ۱۰ پزشک برای خدمت رسانی به استان بیایند که از این تعداد پنج پزشک خود را معرفی نکردند.

وی افزود: پنج پزشکی که به استان آمدند نیز جذب سیستم بهداشت استان شدند و به بخش درمان که بسیار نیازمند بود، اختصاص پیدا نکرد.

دکتر جمعه زاده اظهارکرد: دوباره پیگیری ها در وزارتخانه انجام شد و پنج پزشک اعزام مستقیم برای خراسان شمالی شدند که به پزشکان بخش درمان استان اضافه می شوند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیگیری های لازم را برای جذب متخصص طب اورژانس برای بیمارستان پورسینای آشخانه انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha