• دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401033021207
  • خبرنگار : 50454

تشابه بیماری گوارشی شایع‌شده با کروناویروس

تشابه بیماری گوارشی شایع‌شده با کروناویروس

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری ویروسی شایع شده در کودکان شیوع بالاتری دارد اما می‌تواند به بزرگسالان نیز انتقال پیدا کند و کرونا ویروس نیز می‌تواند با علائم مشابه این بیماری ویروسی ظاهر شود.

ناصر خسروی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص بیماری ویروسی شایع شده در کشور، اظهار کرد: بیماری ویروسی که شاهد شیوع آن هستیم با علائم گوارشی بروز پیدا می‌کند. همچنین متاسفانه در کودکان نیز از شیوع بالاتری برخوردار است و با علائمی همچون تب، بی‌قراری، اسهال و استفراغ همراه است.

این متخصص عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری افزود: بیماری ویروسی شایع شده گرچه در کودکان شیوع بالاتری دارد اما می‌تواند به بزرگسالان نیز انتقال پیدا کند البته علائم بیماری در تمامی افراد یکسان است که این علائم شامل مشکلات گوارشی، دردهای عضلانی، تب، دردهای کرامپی شکم یعنی دردهایی که همراه با دل‌پیچه است، استفراغ و همچنین اسهال آبکی با تعداد دفعات دفع بالا بوده و احتمال بروز اسهال خونی کم است.

وی ادامه داد: بیشترین موضوعی که در درمان این بیماری ویروسی کمک‌کننده است درمان علامتی محسوب می‌شود یعنی مصرف آنتی‌بیوتیک کاربرد ندارد و باید افرادی که با بیماری گرفتار شده‌اند مورد درمان حمایتی قرار بگیرند یعنی برای جلوگیری از استفراغ داروهای مخصوص دریافت کنند همچنین آب و الکترولیت بدن بیمار اصلاح شود و با توجه به قرارگیری در فصل گرما اجازه ندهیم بدن بیمار به مرحله بی آبی برسد درمجموع لازم است بیمار داروهایی مانند تب‌برها و یا سایر مسکن‌ها که موجب کاهش درد بدن می‌شوند مصرف کند که علائم عمومی بیماری در او کاهش پیدا کنند.

خسروی با اشاره به سرایت بالای این بیماری ویروسی، عنوان کرد: با تماس‌ مستقیم معمولا ویروس از فرد گرفتار با بیماری به سایر افراد منتقل می‌شود و آن‌ها را نیز درگیر خواهد کرد البته نکته بسیار مهم درخصوص این بیماری ویروسی این است که کرونا ویروس نیز می‌تواند با علائم گوارشی ظاهر شود بنابراین درصورت بروز این علائم باید مراقب بود که فرد به بیماری کرونا مبتلا نشده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha