• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401040100646
  • خبرنگار : 50037

ثبت ۱۱۲ هیات مذهبی اسدآباد در سامانه طوبی

ثبت ۱۱۲ هیات مذهبی اسدآباد در سامانه طوبی

ایسنا/همدان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد از ثبت ۱۱۲ هیات مذهبی این شهرستان در سامانه طوبی خبر داد.

حجت الاسلام روح الله رستمی، چهارشنبه یکم تیرماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تاکنون ۱۱۲ هیات مذهبی اسدآباد ثبت سامانه طوبی شده که از این تعداد، ۱۸ هیات مربوط به خواهران و مابقی به هیئات برادران در شهر و روستا اختصاص دارد.

وجود ۲۰ مداح و پیرغلام پیشکسوت در اسدآباد

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ مداح اسدآبادی عضو کانون مداحان این شهرستان هستند،افزود: در حال حاضر از این تعداد مداح سطح شهرستان ۱۱۸ مداح شامل ۱۵ مداح خواهر و ۱۰۳ مداح برادر ثبت سامانه طوبی هستند که از این تعداد ۲۰ مداح برادر جزو مداحان پیشکسوت به شمار می‌روند.

رستمی  در ادامه از کنگره "به رسم خادمین " در سال جاری در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در این کنگره از پیرغلامان سطح استان همدان تجلیل خواهد شد که قطعا تجلیل از تعدادی از پیرغلامان شهرستان اسدآباد جزو این  کنگره خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌های مستمر سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد در تفقد و دلجویی و سرکشی از پیرغلامان اسدآبادی  خاطر نشان کرد:این تفقد و دلجویی ها به صورت مستمر با همراهی برخی از مسئولین و مدیران ادارات ذی ربط انجام می‌گیرد.

رستمی همچنین تعداد مبلغین این شهرستان را ۵۲ نفر و تعداد روحانیون را ۴۵ نفر دانست و  یادآور شد: از ۴۵ روحانی شهرستان ۱۵ روحانی مربوط به طرح هجرت و روحانی مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد:شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۲ مسجد  و ۴۶ حسینیه بوده که از این تعداد ۲۶ مسجد در شهر و مابقی در روستاها هستند.

اهدا ۴۰۰۰ جلد کتاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد در سال گذشته

رستمی همچنین با بیان اینکه سازمان‌ تبلیغات اسلامی اسدآباد در سال گذشته به منظور تقویت کتابخانه های مساجد سطح شهرستان بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب در حوزه های معرفتی و دینی به  مساجد شهرستان اهدا کرده است،خاطر نشان کرد:در حال حاضر برای ارتقا هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی کتابخانه سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد نسبت به  امانت کتاب به عموم‌ مردم و اعضا هیئات مذهبی نیز مبادرت دارد.

پویش مسجد تراز در اسدآباد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد ادامه داد:طی پویش معرفی "مسجد الگو و تراز"با آیتم های مشخص و تعریف شده از مردم درخواست کرده ایم در صورتی که مساجد محله آنان آیتم‌های تعریف شده را  برای ایجاد مسجد تراز داراست به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی کنند که از جمله این آیتم‌ها داشتن برنامه های مختلف در طول سال، دسترسی آسان،دارای روحانی بودن مسجد،طرحی و  معماری اسلامی، پاسخگو بودن به نیازهای خانواده ها در زمینه دینی،نزدیکی به فضای سبز و داشتن مهد کودک مساجد را می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه اسدآباد دارای مسجد تراز نیست،گفت:با برنامه هدفگذاری شده بر آن هستیم تا مساجد مستعد را  با کمک مردم برای ایجاد مسجد تراز شناسایی کرده و طی برنامه‌ای در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد.

تشکیل ستاد دهه‌ ولایت اسدآباد

رستمی همچنین از تشکیل ستاد دهه ولایت شهرستان خبر داد و گفت: ستاد دهه ولایت از عید غدیر تا عید قربان با هماهنگی سایر ادارات ذی ربط شهرستان بیش از ۱۶ برنامه  مختلف فرهنگی، مذهبی و مراسمات و جشن را برای شهرستان پیش بینی کرده است.

وی همچنین با اشاره به ستاد نهضت پیشرفت بانوان اسدآبادی یاد آور شد: در حال حاضر ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان همدان در سطح کشور سرآمد بوده که ستاد نهضت بانوان اسدآبادی نیز در سطح استان سرآمد این امر است.

وی تعداد کارگروه های مردمی سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد را ۲۵ کارگروه از جمله کارگروه مداحان کارآفرین،تشکل‌های دینی،اساتید دانشگاه ،ستاد پیشرفت نهضت بانوان ،شورای هیئات برشمرد و گفت:سازمان تبلیغات اسلامی تسهیل گر برای ایجاد و ارتباط بین مجموعه دولتی فعال و اطلاع رسانی دینی و پیشرو در آموزه های دینی و اسلامی است.

اسدآباد نیازمند احداث ۱۰ خانه عالم جدید است

رستمی در ادامه از تعداد ۱۰ خانه عالم در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد:برخی از روستاهای اسدآباد به دلیل مرکز دهستان بودن و وجود روستاهای فاقد عالم در اطراف این دهستان‌ها نیازمند ساخت و احداث خانه عالم هستند که در این رابطه در حال حاضر ۱۰ روستا نیاز ضروری به ساخت و احداث خانه عالم دارد.

وی ساخت خانه عالم را یکی از اولویت‌های مهم شهرستان دانست و یادآور شد: پیگیری‌هایی هم برای ساخت خانه عالم از طریق استان و نیز معاون رئیس جمهور داشته‌ایم که ایشان نیز نامه‌ای به بنیاد برکت استان در رابطه با همکاری این بنیاد در ساخت خانه عالم شهرستان داشته و امیدواریم این امر هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

رستمی در ادامه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی را استفاده از روش‌های نوین تبلیغی در توسعه تعالیم ناب محمدی در سطح وسیعی از جامعه دانست و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امروز امری واجب تر از تبلیغ دین در جامعه وجود ندارد.

وی با اشاره به ارزش بالای خدمت برای دین در پیشگاه اهل بیت (ع) افزود: تبلیغات اسلامی در خصوص احیای مفاهیم غنی شیعه در پیشانی تاریخ قرار دارد که در این میان در احیای امر الهی نباید شب و روز شناخت چرا که در این عرصه مهم خدمت به دین اسلام و اهل بیت دارای اهمیت بالایی و سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha