• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 140104141309280
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

تضعیف جایگاه نماز جمعه از توطئه های شوم دشمنان است

تضعیف جایگاه نماز جمعه از توطئه های شوم دشمنان است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: تضعیف جایگاه نماز جمعه از توطئه های شوم دشمنان است و با بکارگیری امکانات، ابزارها و روش های مختلف درصدد تحقق چنین دسیسه ای هستند اما به لطف الهی هرگز موفق نخواهند شد.

آیت الله سید نصیر حسینی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: دلیل طراحی چنین توطئه ای از سوی دشمنان آن است که متوجه اهمیت و اثرگذاری برگزاری آیین های سیاسی، عبادی نماز جمعه در ایران اسلامی شده اند.

وی اظهارکرد: باید به کوری چشم دشمنان جایگاه مهم نماز جمعه روز به روز در کشور تقویت شود و یکی از راهکارهای آن نیز حضور هر چه  گسترده تر مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: برگزاری آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه در کشور از برکات مهم انقلاب اسلامی است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: فلسفه برگزاری آیین های سیاسی، عبادی نماز جمعه در کشور شامل ایجاد وحدت، بیان معارف دین و احکام اسلامی، مطرح شدن مسائل روز جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به آنها است.

وی ادامه داد: صدا و سیما، رسانه ها و خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به نحو مطلوب اخبار مربوط به آیین های سیاسی، عبادی نماز جمعه در شهرهای مختلف این استان را پوشش و بازتاب داده اند که از آنها تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی خواسته ها و مطالبه های به حق مردم این استان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی قابل مطرح شدن از طریق تریبون های نماز جمعه نیست.

آیت الله حسینی تاکید کرد: برخی از این دغدغه ها از سوی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بیان و علاوه بر دادن تذکرهای لازم به مدیران کم کار مربوطه پیگیری هایی نیز برای رفع آنها انجام می شود.

وی افزود: تاکنون رایزنی هایی به منظور تأمین اعتبار لازم برای زیباسازی و طراحی معماری اسلامی - ایرانی در مصلاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در شهر یاسوج انجام شده اما متولیان امر و مسئولان اجرایی استان با وجود دادن قول‌های مساعد همکاری چندانی نداشته اند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تصریح کرد: انتظار می رود که چند دستگاه اتوبوس برای شهولت در رفت و آمد ساکنان محله های مختلف و مناطق حاشیه ای یاسوج به مصلای امام خمینی (ره) این شهر برای شرکت در آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه از سوی شهرداری آن اختصاص یابد.

آیت الله حسینی اظهار کرد: چنین امری در افزایش میزان حضور مردم در آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه شهر یاسوج و برگزاری هر چه باشکوه تر آن تأثیر بسزایی دارد.

وی با تذکر به برخی مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص اعضای شورای تامین استان که در نشست های شورای فرهنگ عمومی این استان شرکت نمی کنند، ادامه داد: این امر رنج آور بوده و نه تنها در شأن و شایسته مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست بلکه بیانگر کم توجهی آنان به حوزه مهم فرهنگ است.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اولین آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) و به امامت آیت الله طالقانی روز پنجم مردادماه ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: نماز جمعه یک پایگاه دینی و مردمی و جزو ارکان نظام بوده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان اجرایی است.

عبودی اظهارکرد: برگزاری آیین های سیاسی، عبادی نماز جمعه در کشور عامل ترویج روزافزون معارف دینی بوده و خواسته ها و مطالبه های به حق مردم نیز در آنها از سوی ائمه جمعه مطرح می شود. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کشور دارای پنج شهید محراب بوده و هم اکنون نیز ۱۵ پایگاه نماز جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا هفتم مردادماه امسال فرصتی مناسب به منظور بیان اهمیت و ضرورت برگزاری آیین های سیاسی، عبادی نماز جمعه در کشور و معرفی آثار و برکات متعدد آن برای قشرهای مختلف مردم و به ویژه نسل جوان کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی بیان کرد: برنامه هایی برای گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده که برخی از آنها شامل غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، ارائه گزارش عملکرد یک ساله از سوی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در صداوسیمای مرکز این استان، نصب بنرهای تبلیغاتی در شهرهای استان حاوی روایاتی در مورد نماز جمعه، راه اندازی میزهای خدمت در مصلاها، برگزاری همایش پیاده روی و مسابقه نقاشی، تجلیل از رؤسا و اعضای ستادهای نماز جمعه و برپایی نمایشگاه با موضوع احکام و فضایل نماز جمعه است.

همچنین امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان با نظم و انسجام بیشتر و با موضوعات کاربردی‌تر در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: نماز جمعه بزرگترین و شاخص ترین قرارگاه فرهنگی است و تاکنون آثار و برکات متعددی داشته است.

ستار هدایتخواه، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در محتوای خطبه های نماز جمعه باید جذابیت ایجاد شود، خطبه‌ها پربار و به روز باشند، در نماز جمعه ها مجریان توانمند و کار گرفته شود، ائمه جمعه ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند و و مدیران حضور گسترده تری در نماز جمعه داشته باشند.

وی افزود: نماز جمعه می تواند خوانسا کننده دوتا ها صبح ها و تبلیغات سوء دشمنان باشد.

حجت الاسلام امرالله اندرزیان، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه یاسوج نیز گفت: از ظرفیت نماز جمعه آنطور که باید و نیاز است استفاده نمی شود، در زمینه نماز جمعه ظرفیت خوبی در سطح استان وجود دارد.

وی تدابیری اندیشیده شود تا دانش آموزان در نماز جمعه حضور یابند، افزود: باید در نماز جمعه ها حرف دل مردم گفته شود و علاوه بر نظر شدن مسائلی همچون آب، جاده، برق و تلفن مباحث دیگری از جمله حجاب و عفاف هم مطرح شود.

به گزارش ایسنا، اندرزیان تصریح کرد: در حکومت اسلامی باید مدیری انتخاب شود که پشت سر آن نماز خواند اما برخی مدیران هفته ها می گذرد و در نماز جمعه شرکت نمی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha