• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401050100806
  • خبرنگار : 50427

استاندار یزد: شهادت نسخه نجات بخش و عامل تشکیل تمدن نوین است

استاندار یزد: شهادت نسخه نجات بخش و عامل تشکیل تمدن نوین است

ایسنا/یزد استاندار یزد تاکید کرد: فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و شهادت نسخه نجات بخش ما و نسخه احیا و تشکیل تمدن نوین است.

مهران فاطمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان یزد، ضمن تبریک اعیاد فرخنده غدیر و قربان، عید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان دانست و گفت: از عموم مردم استان، گروه‌های و جریانات مردمی، جهادی و انقلابی و مجموعه‌های شهرداری، شورای اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و دستگاه های فرهنگی، بسیج و سپاه به جهت تکریم این روز به صورت ویژه و با اعتقاد و اخلاص قلبی قدردانی می‌کنم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ارزش والای ایثار و شهادت از منظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: ایشان بارها در سخنرانی‌های خود مطرح کردند که « شهادت مرگ تاجرانه است».


فاطمی با بیان اینکه مسیر تاریخ با روح جهاد، شهادت و ایثار تغییر می کند، اضافه کرد: شهدا پرچم داران ارزش های اسلامی هستند و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون اقدامات و فعالیت‌های موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن نام، یاد و خاطره شهدا انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به روایت «العلماءورثه الانبیاء: علما وارثان انبیا الهی هستند» از پیامبر اکرم(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب که در سلک علماء بزرگ و مراجع تقلید و از وارثان انبیاء هستند می فرمایند: «امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست»؛ یک حرف تشریفاتی و بدون پشتوانه نیست.
استاندار یزد افزود: این سخن رهبر معظم انقلاب بدین معناست که برگزاری نشست های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در «مقام اندیشه»، «تصویب مصوبات» و «پیگیری و به نتیجه رساندن موضوعات» همان اجر و مزد شهادت در طلائیه، شلمچه، سوسنگرد و دهلاویه را دارد.
فاطمی در ادامه فرهنگ ایثار و شهادت را نقطه مقابل فرهنگ فرد گرایی غربی دانست و اظهارداشت: فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و شهادت نسخه نجات بخش ما و نسخه احیا و تشکیل تمدن نوین است و ترس غربی‌ها؛ با شعار «آزادی بیان»، از کلمه شهید و شهادت در شبکه مجازی اینستاگرام بدان جهت است که می دانند بال سرخ شهادت و بال سبز انتظار تمدن و اتفاق بزرگی را رقم می‌زند.
وی در بخش پایانی سخنانش بر تدوین برنامه دقیق دیدار با خانواده 4000 شهید استان و خانواده های جانبازان و ایثارگران در هفته دفاع مقدس و ارائه مدلی جهت فضاسازی ادارت با رنگ و بوی شهادت و اجرای مصوبات این نشست تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha