• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050906926
  • خبرنگار : 50039

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

آغاز تشریفات انتقال پتروشیمی گلستان

آغاز تشریفات انتقال پتروشیمی گلستان

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تشریفات انتقال مدیریت پتروشیمی استان به سرمایه گذار جدید آغاز شد.

حیدر آسیابی، در بازدید از دفاتر خبرگزاری های گلستان در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی استان، اظهار کرد: پس از رایزنی های متوالی، جمع بندی و توافق نهایی با وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران و نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس و هلدینگ خلیج فارس، مقرر گردید تا تشریفات انتقال مدیریت پتروشیمی استان به سرمایه گذار جدید انجام شود.

رئیس کل دادگستری گلستان، با بیان اینکه هم اکنون تشریفات قانونی برای انتقال مدیریت این پتروشیمی از جمله: «انتقال سرمایه، موضوعات بورسی، حسابرسی ها و افزایش سرمایه آن» در حال انجام است، ادامه داد: با آغاز کار اجرایی پس از ۱۶ سال، این پروژه از رکود خارج می شود و توافق شده است تا هلدینگ جدید مبلغی معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان را در این پتروشیمی سرمایه گذاری کند.

آسیابی، با تأکید بر اینکه فعال شدن این پتروشیمی از خواسته های بحق مردم استان می باشد، افزود: قوه قضائیه به طور جد پیگیر این موضوع بود و بر اساس اختیاری را که به دادگستری استان تفویض شد، از آذر ماه ۱۴۰۰، بررسی ها آغاز گردید که هم اکنون به نتیجه رسید.

وی در ادامه سخنان خود به نشست های متوالی با فعالان اقتصادی استان، بازید از ۱۴ شرکت دانش‌بنیان و فعالیت میز خدمت دادگستری برای رفع موانع و مشکلات تولید را بخشی از تلاش های دادگستری در راستای تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: صدور سند برای زمین پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی «پنج‌پیکر» در بندرترکمن، تشدید نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز در روستای تاریخی «زیارت»، رونق واحدهای تولیدی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در گلستان، ورود جدی برای نجات خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری آشوراده، بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرهای مختلف استان از جمله آق‌قلا و گنبدکاووس و حتی تشکیل پرونده در استان برای ترک فعل مدیران که به وظیفه خودشان به موقع عمل نکرده‌اند، از دیگر اقدامات دادگستری استان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تبریک پیشاپیش روز خبرنگار، نقد منصفانه را از رسالت‌های رسانه‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: نقش رسانه ها در تأمین امنیت روانی جامعه بی بدیل است و به جای اینکه قضاوت کنند، باید به جایگاه تبیینی خود توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول، نقد همراه با توهین، افترا و نشر اکاذیب را نوعی آفت در جامعه دانست و یادآور شد: نقدی نتیجه بخش است که  پویایی جامعه را در پی داشته باشد و باید رسانه ها مسائل و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند تا راهکارهای رفع آنها ارائه و اجرایی گردد.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش پایانی سخنان خود رسانه‌های فعال در استان را همیار دستگاه قضایی و به ویژه دادستان ها در موضوعات مختلف برشمرد و گفت: حفظ حقوق عامه مردم، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، از مهمترین وظایف خبرنگاران است و آنها باید در انعکاس مشکلات، امیدآفرینی را سرلوحه و سرمشق قرار دهند و مراقب برنامه ها و توطئه های دشمنان باشند.

وی سیاه نمایی و القای یاس به مردم را از دیگر آسیب ها عنوان کرد و با اشاره به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، اضافه کرد: رسانه‌ها با افتخار دستاوردهای نظام را به مخاطبان منتقل کنند، زیرا رسانه‌های معاند در تلاش برای سیاه نمایی مشکلات می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha