• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401051108397
  • خبرنگار : 50037

پیرغلامان پیشکسوت اسدآبادی تجلیل می‌شوند

پیرغلامان پیشکسوت اسدآبادی تجلیل می‌شوند

ایسنا/همدان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد از تجلیل پیرغلامان پیشکسوت این شهرستان در ایام محرم خبر داد.

حجت الاسلام روح الله رستمی در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به ۲۰ مداح و پیرغلام پیشکسوت در اسدآباد،اظهار کرد:تجلیل و تقدیر از پیرغلامان حضرت سیدالشهدای شهرستان به زودی در ایام‌ محرم با حضور حجت الاسلام نظیری مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان انجام خواهد شد.

وی افزود:به مناسبت ایام محرم  مراسمات و برنامه‌های این ایام در شهرستان با رعایت پروتکلهای بهداشتی و طبق دستورالعمل مشترک ستاد کرونای کشور و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

رستمی برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت ۷۲ دیگ نذری در شهر پالیز، برپایی دسته های عزاداری هشتم ، نهم و دهم هیئات مذهبی ،پویش هر خانه یک حسینیهو هر خانه یک پرچم را از جمله برنامه‌های این شهرستان در ایام محرم برشمرد و خاطر نشان کرد:طرح حماسه هیئات در پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیز در دست پیگیری است ضمن اینکه مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و فرماندار اسدآباد نیز از هیئات و برنامه های دهه محرم شهرستان سرکشی خواهند داشت.

وی همچنین از اعزام روحانی به روستاهای فاقد روحانی این شهرستان در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اسکان مبلغین در روستاها، تقاضای ۱۲ روحانی مناسبتی از خارج از شهرستان داشته‌ایم اما در تلاش هستیم از طریق اعزام روحانیون موجود شهرستان که مشکل اسکان ندارند اغلب روستاهای فاقد روحانی را پوشش تبلیغی دهیم.

رستمی در ادامه خاطر نشان کرد:تاکنون ۱۱۲ هیات مذهبی اسدآباد ثبت سامانه طوبی شده که از این تعداد، ۱۸ هیات مربوط به خواهران و مابقی به هیئات برادران در شهر و روستا اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰مداح اسدآبادی عضو کانون مداحان این شهرستان هستند،افزود: در حال حاضر از این تعداد مداح سطح شهرستان ۱۱۸ مداح شامل ۱۵مداح خواهر و ۱۰۳ مداح برادر ثبت سامانه طوبی هستند که از این تعداد ۲۰ مداح برادر جزو مداحان پیشکسوت به شمار می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha