حسین پالار رئیس آموزش و پرورش نکا در گفتگو با ایسنا گفت: در ایام کرونا قبولی و راهیابی دانش آموزان شهرستان نکا در رشته های پر طرفدار افت شدیدی داشته است. عواملی چون آموزش در فضای مجازی، عدم حضور در کلاسها، کم شدن حس رقابت بین دانش آموزان به دلیل غیر حضوری بودن مدارس، عدم ارتباط دانش آموزان با دبیران، تعطیلی آموزشگاه های علمی و کنکور، عدم معرفی الگوهای علمی و نخبگان کشوری و شهرستانی، کاهش نقش مشاوره و ایجاد انگیزه در دانش آموزان و مسائل نظارتی در کمرنگ شدن قبولی دانش آموزان در کنکور موثر بوده و باعث کاهش راندمان و بازدهی عملکرد دانش آموزان شده است.
مرتضی فلاحتگر مدیر دبیرستان شاهد شهرستان نکا نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در کنکور امسال، کاهش شدید قبولی ها در تمام رشته ها محسوس است و در واقع آنچه مسبب این نتایج بوده ۳ سال آموزش مجازی و تبعات زیانبار حضور و وابستگی دانش آموزان در این فضا است.
این مدیر مدرسه با بیان اینکه علیرغم تلاش معلمین دلسوز، کمیت آموزش مجازی لنگ است و نمیتواند راهی مناسب برای دستیابی به اهداف بزرگ آموزشی باشد گفت: البته بعضی از دانش آموزان موفق شدند تا از این ظرفیت به صورت کنترل شده و به نحو احسن استفاده کنند و نتایج خوبی هم گرفتند اما در مورد عموم دانش آموزان نتایج بر این است که آموزش مجازی نتوانست فضای مناسبی برای آموزش دانشآموزان فراهم کند و مشکلات راه را هموار سازد.
وی در ادامه با نمونه قرار دادن شیوه آموزشی استان های موفقی چون یزد و آذربایجان شرقی در کنکور های سراسری عنوان کرد: در مسیر پر فراز و نشیب کنکور اگر بتوان به الگو آموزشی این استانها توجه کنیم که تمام آموزش های کنکور دانش آموزان در فضا مدرسه و برای همه به صورت یکسان و با نظارت مدرسه انجام میشود، به طور حتم شاهد موفقیت بیش از پیش استعدادهای درخشان استان مازندران و شهرستان نکا خواهیم بود که این روند با برنامه ریزی های منسجم و استفاده از ظرفیت اساتید مجرب و کسب نتیجه مطلوب می تواند مفید واقع شده و اعتماد اولیا دانش آموزان را نیز جلب کند.
به گزارش ایسنا، بنا بر آنچه در گزارش آمده و به اذعان غالب کارشناسان آموزشی، آثار مخرب کیفی و کمی آموزش مجازی تا سالها بر بدنه آموزشی کشور ماندگار خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات