• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401052518558
  • خبرنگار : 50547

باخت دانش آموزان در میدان کرونایی کنکور

باخت دانش آموزان در میدان کرونایی کنکور

ایسنا/مازندران امسال سومین کنکور سراسری در ایران است که پس از همه گیری کرونا برگزار شد. کنکوری که در واقع قرار بود تا دانش آموزانی را که ۳ سال آخر و حساس و سرنوشت ساز نهایی آموزش ۱۲ ساله خود را در بستر آموزش مجازی گذارنده بودند، به بوته آزمایش بگذارد اما پس از انتشار نتایج کنکور، میزان قبولی ها و افت شدید آن موجب شد تا به این گفته کارشناسان آموزشی که آموزش مجازی را دارای صدمات جبران ناپذیر آموزشی و تربیتی قلمداد می کردند، صحه گذاشته شود.

حسین پالار رئیس آموزش و پرورش نکا در گفتگو با ایسنا گفت: در ایام کرونا قبولی و راهیابی دانش آموزان شهرستان نکا در رشته های پر طرفدار افت شدیدی داشته است. عواملی چون آموزش در فضای مجازی، عدم حضور در کلاسها، کم شدن حس رقابت بین دانش آموزان به دلیل غیر حضوری بودن مدارس، عدم ارتباط دانش آموزان با دبیران، تعطیلی آموزشگاه های علمی و کنکور، عدم معرفی الگوهای علمی و نخبگان کشوری و شهرستانی، کاهش نقش مشاوره‌ و ایجاد انگیزه در دانش آموزان و مسائل نظارتی در کمرنگ شدن قبولی دانش آموزان در کنکور موثر بوده و باعث کاهش راندمان و بازدهی عملکرد دانش آموزان شده است.

مرتضی فلاحتگر مدیر دبیرستان شاهد شهرستان نکا نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در کنکور امسال، کاهش شدید قبولی ها در تمام رشته ها محسوس است و در واقع آنچه مسبب این نتایج بوده ۳ سال آموزش مجازی و تبعات زیانبار حضور و وابستگی دانش آموزان در این فضا است. 

این مدیر مدرسه با بیان اینکه علیرغم تلاش معلمین دلسوز، کمیت آموزش مجازی لنگ است و نمی‌تواند راهی مناسب برای دستیابی به اهداف بزرگ آموزشی باشد گفت:  البته بعضی از دانش آموزان موفق شدند تا از این ظرفیت به صورت کنترل شده و به نحو احسن استفاده کنند و نتایج خوبی هم گرفتند اما در مورد عموم دانش آموزان نتایج بر این است که آموزش مجازی نتوانست فضای مناسبی برای آموزش دانش‌آموزان فراهم کند و مشکلات راه را هموار سازد.

وی در ادامه با نمونه قرار دادن شیوه آموزشی استان های موفقی چون یزد و آذربایجان شرقی در کنکور های سراسری عنوان کرد: در مسیر پر فراز و نشیب کنکور اگر بتوان به الگو آموزشی این استانها توجه کنیم که تمام آموزش های کنکور دانش آموزان در فضا مدرسه و برای همه به صورت یکسان و با نظارت مدرسه انجام می‌شود، به طور حتم شاهد موفقیت بیش از پیش استعدادهای درخشان استان مازندران و شهرستان نکا خواهیم بود که این روند با برنامه ریزی های منسجم و استفاده از ظرفیت اساتید مجرب و کسب نتیجه مطلوب می تواند مفید واقع شده و اعتماد اولیا دانش آموزان را نیز جلب کند.

به گزارش ایسنا، بنا بر آنچه در گزارش آمده و به اذعان غالب کارشناسان آموزشی، آثار مخرب کیفی و کمی آموزش مجازی تا سالها بر بدنه آموزشی کشور ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha