• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401061612338
  • خبرنگار : 50310

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

از ظرفیت امور جوانان و نوجوانان ستاد نماز جمعه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده شود

از ظرفیت امور جوانان و نوجوانان ستاد نماز جمعه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده شود

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: از ظرفیت امور نوجوانان و جوانان ستاد نماز جمعه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی، استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهار کرد: کتاب از دیرباز تا به امروز جوهره تفکر و عصاره تجربیات انسان‌های وارسته و اندیشمند است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی از این منظر که محل وجود هزاران کتاب ارزنده و مفید و همچنین محل تجمع انسان‌های فرهیخته جامعه‌اند، بسیار ارزشمند هستند.

شاهرخی عنوان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی و میزان مطالعه با توسعه و رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رابطه مستقیمی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: خداوند متعال به همه انسان‌ها ویژگی یادگیری و آموختن بی‌نهایت را اعطا فرموده، لذا بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است، بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های موجود با گرایش هرچه بیشتر افراد جامعه به سمت مطالعه کتاب‌های مفید برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: چاپ کتب حوزه مرتبط با شهدا، دفاع مقدس و مدافعین حرم باید با کمیت و کیفیت بیشتر در جامعه منتشر شود و اگر این کتاب‌ها به صورت کم حجم با تصویرنگاری و قالب هنری مناسب چاپ شوند، به علت سهولت در مطالعه تأثیرگذاری آن بر روی مخاطب بیشتر است.

شاهرخی گفت: دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی از جامعه هدف مهم کتابخانه‌های عمومی باشد و انتظار می‌رود ویژه برنامه‌های فرهنگی با موضع ترویج کتاب و کتابخوانی ازجمله سلسله نشست‌های تخصصی کتابخوان با دانشگاهیان به صورت مستمر برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات، ستادهای نماز جمعه استان در راستای ترویج کتابخوانی، کتابخانه‌ها و کتاب از ظرفیت بالایی برخوردار بوده که به همین منظور اداره‌کل کتابخانه‌های استان، با امور نوجوانان و جوانان ستادهای نماز جمعه در سراسر استان همکاری داشته باشند.

در ادامه سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و تشریح برنامه‌ها، گفت: علاوه‌بر رسالت اصلی و ترویج کتابخوانی انجام فعالیت‌های فرهنگی متناسب با کتابخوانی، از جمله مسابقات کتابخوانی ویژه همه رده‌های سنی با موضوعات مختلف، معرفی کتاب تصویری و متنی، نشست‌های کتابخوان، ویژه برنامه‌های مناسبتی، قصه‌گویی و آموزش کاردستی ازجمله فعالیت‌های جانبی کتابداران استان در کتابخانه‌های عمومی بوده که مورد استقبال مراجعه کنندگان و اعضاء قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه همه باید همت کنیم تا سرانه مطالعه در لرستان افزایش یابد، افزود: ترویج فرهنگ مطالعه از مهم‌ترین دغدغه‌های کتابداران و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان است و امروز مفتخریم که از رهنمودهای حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، بهره‌مند هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha