• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401061612426
  • خبرنگار : 50463

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

منابع کتابخانه‌های کشور تا پایان سال جاری به‌روزرسانی می‌شود

منابع کتابخانه‌های کشور تا پایان سال جاری به‌روزرسانی می‌شود

ایسنا/یزد معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به خریداری میزان قابل توجهی کتاب جدید توسط این نهاد، از توریع آنها بین استانها تا پایان سال خبر داد.

«محمد رضا احمدوند» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نهاد کتابخانه های مرکزی یزد که در سالن غدیر مجتمع امام علی (ع) گفت: به نتیجه رساندن کتابخانه مرکزی یزد پس از سال‌ها به‌ عنوان یکی از خدمات اصلی و ارزنده مدیر کل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، ناشی از تلاش و پیگیری فراوان بود.

وی افزود:در نهاد معتقدیم که کتابخانه مرکزی به‌ عنوان کتابخانه استان است و خدمات آن به استان اختصاص دارد و خوشبختانه تعداد خدماتی که در این کتابخانه ارائه می‌شود بسیار زیاد است که نمونه آن برنامه آموزشی، گالری، اتاق‌های ویژه پژوهشگران است.

وی ادامه داد:  کتابخانه یزد باعث شده در نقاط مختلف کشور نیز بتوانیم کتابخانه را به شکل بهتری معرفی کنیم و این افتخاری برای استان یزد است و نباید به این کتابخانه مرکزی بسنده کنیم و در حال حاضر ظرفیت‌های دیگری نیز دارد  که مسئولان جدید آن را پیگیری خواهند کرد.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استان یزد جز تعداد باشگاه کتابخوانی در بیش از ۱۰۰ کتابخانه، رتبه اول سرانه متراژی کتابخانه های کشور را دارد ولی نسبت به نقطه آرمانی هنوز فاصله داریم.

به گفته وی، آنچه در انتصاب مدیران، مورد توجه بوده، تلاش بر انتخاب از داخل نهاد بوده است و کماکان نیز این تلاش وجود دارد. خوشبختانه در کشور ارتباط خوبی با شهرداری‌ها داریم و استان یزد نیز از این حیث رتبه اول را داراست.

احمدوند ادامه داد: میزان قابل توجهی کتاب جدید خریداری کردیم که تا پایان سال بین استانها توزیع می‌شود و استان یزد نیز سهم خوبی از این خریدها خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: در کتابخانه‌های شهری و روستایی به نسبت سایر استان‌ها از لحاظ سرانه وضعیت خوبی در استان یزد داریم اما کتابخانه سیار تنها یک دستگاه در استان وجود دارد که درخواست داریم، با استفاده از ظرفیت خیرین این ظرفیت را در استان افزایش دهیم.

«محمد علی شاه حسینی» معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: یکی از مطالبات و درخواست‌های مردم یزد تکمیل کتابخانه مرکزی یزد بود که این افتخار به نام مدیر کل سابق این نهاد رقم خورد و این کتابخانه اکنون افتخاری برای استان یزد است.

وی ادامه داد: یزد در سال ۱۳۹۹ رتبه نخست کشوری را در سرانه مطالعه به  خود اختصاص داد که این دستاوردها را باید حفظ کنیم و به اقدامات جدید نیز دست بزنیم.

معاون استاندار با بیان این که ایجاد تحول، کلیدواژه دولت سیزدهم است؛ گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی و نخبگان برای تحقق این شعار قدم برداریم.

در پایان این مراسم نیز از زحمات رقیه دوست‌فاطمی‌ها، قدردانی و محمدمحسن رفیعی به‌عنوان مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha