• جمعه / ۸ مهر ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401070803456
  • خبرنگار : 50477

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

۹۷ درصد مخازن سدهای گلستان خالی است

۹۷ درصد مخازن سدهای گلستان خالی است

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش ۱۱درصدی حجم مخازن سدهای گلستان نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر تنها سه درصد حجم مخازن سدهای گلستان آب گیری شده است.

سید محسن حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در یکسال گذشته کاهش بارندگی و عوامل متعدد طبیعی و انسانی موجب کاهش آب گیری سدهای گلستان بوده است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم‌ با مدیریت و برنامه ریزی درست بهره برداری مناسبی را از آب سدهای استان داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار آب های موجود در سدهای ۱۴ گانه بزرگ مخزنی استان گلستان در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در سدهای استان آب گیری شده، افزود: این به معنای آن است که تنها سه درصد مخازن سدهای گلستان‌ دارای آب است که می تواند نگران کننده باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با تاکید بر اینکه حجم سدهای کوثر، بوستان و وشمگیر به ترتیب با ۱۰۰ هزار متر مکعب، ۴۰۰ هزار متر مکعب و ۶۰۰ هزار متر مکعب یعنی دو، یک و دو درصد کل حجم آنها آب گیری شده است، خاطرنشان کرد: سدهای نگارستان، شهید امیری و شهید قربانی نیز به ترتیب با دو میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب، ۵۰۰ هزار متر مکعب و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب موجود عملا ۱۲، ۱۳ و ۱۳ درصد حجم خود را آب گیری شده اند.

حسینی از آب گیری سدهای آلماگل و آلاگل به میزان ۴۰۰ هزار متر مکعب و دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب یعنی هشت و پنج درصد حجم این سدها خبر داد و گفت: سدهای شهیدچمران، گلستان، شهیددستغیب، کرند، دانشمند و اینچه برون نیز فاقد آب هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این زمان سدهای گلستان با ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بالغ بر ۱۳ درصد حجم‌ کل مخازن ۱۴ گانه آب گیری شده بودند، ادامه داد: امیدواریم در پاییز امسال با افزایش بارش ها شاهد افزایش حجم سدها در استان گلستان شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha