• یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401071004621
  • خبرنگار : 50184

معاون دانشگاه:

ورود 450 دانشجوی جدید به دانشگاه صنعتی کرمانشاه/ همه کلاس‌ها حضوری است

ورود 450 دانشجوی جدید به دانشگاه صنعتی کرمانشاه/ همه کلاس‌ها حضوری است

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزشی و  پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از تحصیل 2500 دانشجو در این دانشگاه خبرداد و گفت: از این تعداد 450 نفر دانشجوی جدید الورود هستند.

دکتر سهراب فتحی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها، اظهار کرد: تمام زیرساخت های کلاسی، آزمایشگاهی، کارگاهی، سلف سرویس و خوابگاهی دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز برای حضوری شدن آموزش ها آماده شده است.

وی افزود: در این دانشگاه حدود 2500 دانشجوی مشغول به تحصیل در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم که از این تعداد 450 نفر دانشجویان جدید الورود هستند.  

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: این دانشجویان در 10 رشته کارشناسی و یازده رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند که در بین رشته های کارشناسی ارشد دو رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک و مهندسی فتونیک امسال راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در دانشگاه توسعه رشته هایی است که جای خالی آنها در منطقه احساس می شود و از طرفی کاربردی، متناسب با نیاز روز بازارکار و دارای متقاضی هستند.

فتحی اضافه کرد: البته برخی از رشته ها مانند رشته های مهندسی عمران، شیمی، مکانیک و کامپیوتر همواره با اقبال بیشتری روبرو بوده اند، بنابراین این رشته ها را کماکان خواهیم داشت.

وی یادآورشد: در حال حاضر حدود 50 درصد از رشته هایی که در دانشگاه صنعتی در مقطع کارشناسی راه اندازی شده اند، تنها مختص این دانشگاه هستند و در دیگر دانشگاه های استان وجود ندارند.  

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه حدود 60 درصد از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه را دانشجویان غیربومی تشکیل می دهند، گفت: یکی از مشکلات ما طی سالهای گذشته، بحث نداشتن خوابگاه برای دانشجویان غیربومی بوده و اسکان آنها در سه خوابگاه استیجاری انجام می گیرد.

وی یادآورشد: پیگیری های زیادی از سوی دانشگاه صورت گرفت و در نهایت منجر به این شد که  در سفر چندی پیش رئیس جمهور به استان اعتباراتی برای احداث خوابگاه اختصاص یافت و پروژه هم اکنون در مرحله تعیین پیمانکار است.

فتحی با بیان اینکه نداشتن خوابگاه طی سالهای گذشته هزینه های زیادی را به این دانشگاه تحمیل کرده، گفت: این مسئله باعث شده تا برای دانشجویان غیربومی خوابگاه اجاره کنیم و برای خدمات رسانی به آنها بودجه های زیادی در دانشگاه صرف شود.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha