• دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071105076
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیته امداد اردستان خبر داد:

پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان اردستان

پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردستان گفت: یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی افراد زیر پوشش است که در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اشتغال به افراد واجد شرایط پرداخت کرده است.

ابوالقاسم صادقی، امروز(دوشنبه، ۱۱ مهرماه) در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها در مدرسه ابوریحان اردستان، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها، جشنی برای نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی، در ماه مهربان مهر است تا در این جشن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۵۰ خانوارِ ۵۵۰۰ نفری تحت حمایت کمیته امداد اردستان هستند، افزود: بیش از ۶۰ درصد این تعداد سالمندان و افراد از کار افتاده در مناطق روستایی شهرستان زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد اردستان با اشاره به اینکه حمایت تحصیلی از دانش آموزان یکی از محورهای فعالیت این نهاد حمایتی است و اکنون بیش از ۹۰۰ نفر دانش‌آموز و ۶۱ دانشجو نیازمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی اردستان هستند، تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها امسال در سه مرحله سطح خیابان و میادین شهر، مصلی های نماز جمعه و امروز در ۵۰ مدرسه و آموزشگاه دو ناحیه آموزش و پرورش اردستان و زواره امروز کمک‌های خود را در جشن و شور عاطفه‌ها انجام دادند.

صادقی گفت: از کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها تاکنون ۱۶۰۰ بسته نوشت افزار به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان به‌صورت محرمانه بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است. همچنین کمیته امداد امام خمینی اردستان قبل از شروع سال تحصیلی بخشی از هزینه خرید کتاب و لباس‌های دانش آموزان را به خانواده‌های خاص پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی افراد زیر پوشش است که در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اشتغال به افراد واجد شرایط پرداخت کرده است، ادامه داد: این تسهیلات توانمندی سازی علاوه بر خانواده‌های واجد شرایط به افراد ۵ دهک پایین جامعه پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد اردستان افزود: سالانه به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردستان خودکفا می‌شوند که این تعداد در حال افزایش است. البته در ۳ سال گذشته با توجه به وضعیت درآمدی مردم و اقتصادی جامعه، تعداد افرادی که تحت حمایت کمیته امداد اضافه شدند، افزایش داشته است. البته کمیته امداد در کنار سایر نهادهای حمایتی وظیفه تولید فقر را ندارد، بلکه در جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال افراد بی‌بضاعت تلاش می‌کند.

صادقی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم شهرستان اردستان مبلغ ۳۱۰ میلیون تومان به جشن عاطفه‌ها کمک کردند که به‌صورت نقدی، کیف و کفش و لوازم‌التحریر در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha