• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401071808717
  • خبرنگار : 50491

یک روحانی اهل سنت:

انقلاب اسلامی ما را از فقر به رفاه رساند/ جشنواره رسانه ای تقریب مذاهب یک ابتکار وحدت بخش

انقلاب اسلامی ما را از فقر به رفاه رساند/ جشنواره رسانه ای تقریب مذاهب یک ابتکار وحدت بخش

ایسنا/گلستان روحانی اهل سنت شرق گلستان با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در بین اهل سنت، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی از عقب‌ماندگی به آزادی فرهنگی و مذهبی و از فقر به رفاه و آسایش رسیده‌ایم.

آخوند عبدالغفور ساده ضمن گرامیداشت هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار ایسنا، برگزاری جشنواره رسانه‌ای تقریب مذاهب اسلامی را یک اقدام ابتکاری و وحدت‌بخش خواند و اظهار کرد: نقش رسانه در تحکیم وحدت ویژه است، همه مسلمانان جهان می‌توانند با ابزار رسانه به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در جریان مسائل و مشکلات خود قرار گیرند و از این ظرفیت در راستای تحکیم وحدت ک تقویت اسلام بهره ببرند.

وی وحدت را در ترویج فرهنگ اسلامی، تعلیم برنامه‌های دین اسلام و بیداری جوامع اسلامی تاثیرگذار خواند و افزود: وحدت اسلامی نعمتهای فراوانی برای کشورمان دارد، وقتی مسلمانان در وحدت و یکپارچگی باشند دشمن نمیتواند اختلاف افکنی کند و دست به توطئه بزند.

روحانی اهل سنت شرق گلستان با اشاره به اینکه گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام شناخته می‌شود و همیشه وحدت حاکم در استان نعمات بی‌شماری داشت، بیان کرد: دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف است لذا در این شرایط همه ما باید با حفظ وحدت و انسجام، توطئه دشمن را خنثی کنیم.

ساده، دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته را بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌ویژه در بین اهل سنت قابل توجه است، پس از انقلاب اسلامی توسعه اقتصادی واجتماعی زیادی در مناطق ترکمن‌نشین حاصل شده است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی از عقب‌ماندگی به آزادی فرهنگی و مذهبی و از حالت فقر به رفاه و آسایش رسیده‌ایم و در تعلیم و تربیت نیز در همه روستاهای کوچک و بزرگ اهل سنت مدرسه ساخته شده و لوله کشی آب شرب، زیرسازی معابر روستا، آسفالت، جدول‌کشی و اقدامات عمرانی شاخص صورت گرفته است.


روحانی اهل سنت شرق گلستان حضور شیعه و سنی در دوران دفاع مقدس و همدلی برای مقابله با دشمن را تحلی وحدت دانست و یادآور شد: درجنگ تحمیلی با مشارکت همه اقوام و مذاهب و اقشار مختلف کنار یکدیگر صادقانه، برادرانه، مخلصانه از خاک پاک میهن عزیزمان دفاع کرده و شهیدان زیادی در راه انقلاب اسلامی هدیه کردیم طوری‌که اهل سنت گلستان بیش از ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش ایسنا، جشنواره ملی تخصصی رسانه ای تقریب مذاهب اسلامی در گام دوم انقلاب به ابتکار دفتر خبرگزاری ایسنا در گلستان و با محوریت نقش رسانه ها در وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در حال برگزاری و در مرحله دریافت آثار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha