• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401071808999
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول خبر داد:

ارائه خدمات برون کتابخانه‌ای توسط کتابداران روستایی و سیار

ارائه خدمات برون کتابخانه‌ای توسط کتابداران روستایی و سیار

ایسنا/لرستان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابداران روستایی و سیار در راه خدمات برون کتابخانه‌ای فعال خواهند بود.

سیدباقر میرعبداللهی، در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بنا و مبنا را حمایت قاطع از مدیرکلِ مسئول و مستقر خود می‌داند.

وی ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های مدیرکل پیشین که سال‌ها منشاء خیر بودند و آرزوی موفقیت برای وی در مناصب دیگر، گفت: برای همه عزیزان که آمده‌اند و برای همه عزیزان که رفته‌اند، آرزوی توفیق می‌کنم.

میرعبداللهی عنوان کرد: اگر کار در کتابخانه را در مقام تجسم به عنوان یک مثلث تصویر کنیم، کتابدار، عضو و منبع کتابخانه‌ای اضلاع آن‌را تشکیل می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: وظیفه قانونی این نهاد که در ماده اول نیز به آن اشاره شده نوعی از کتابخوانی است که به توسعه دانایی منجر می‌شود، یعنی افزایش اطلاعات عمومی و توسعه دانایی در رابطه با عضو معنا داشته و مدیر و کتابدار هم در خدمت عضو معنا پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه عضو در کتابخانه‌های عمومی، افزود: توسعه فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها برای مردم صورت می‌گیرد، صرفاً کتابخانه‌ها ساخته نمی‌شوند که کتابخانه‌ای ساخته شود، بلکه مردم را به جهان خواندن دعوت می‌کنیم.

میرعبداللهی افزود: برخی بنا به دلایلی پایشان به کتابخانه باز نمی‌شود و امکان مراجعه ندارند، ما باید به سراغشان برویم و براساس رویکرد جدید کتابخانه‌ها به آن‌ها ارائه خدمت دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: کتابداران روستایی و سیار در راه خدمات برون کتابخانه‌ای فعال خواهند بود.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از خدمات فرشته طهماسبی، سیدسجاد راستخانه به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha