• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401072010541
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول:

کتابخانه، باشگاه فرهنگی جامعه است

کتابخانه، باشگاه فرهنگی جامعه است

ایسنا/لرستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان کتابخانه را باشگاه فرهنگی جامعه دانست و گفت: کتابخوانی و ایجاد انگیزه مطالعه از روزهای کودکی و در محیط خانه و خانواده شروع می‌شود.

سیدسجاد راستخانه، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: برای پرورش و تربیت این سرمایه‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها کتاب است.

راستخانه بیان کرد: اگر بتوانیم مطالعه را در دانش‌آموزان به صورت یک عادت در آوریم، ارتباط آن‌ها با جهان دانش وآگاهی، سخت و غیر ممکن نخواهد بود و بدون هیچ زحمت و مرارتی می تواند درک و اندیشه خود را نسبت به جهان هستی رشد و تعالی ببخشند.

این مسئول کتابخانه را باشگاه فرهنگی جامعه دانست و گفت: کتابخوانی و ایجاد انگیزه مطالعه از روزهای  کودکی و در محیط خانه و خانواده شروع می‌شود و تا آخرین مراحل و عالی‌ترین تحصیلات دانشگاهی ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: پدران و مادران باید عادت کتابخوانی را در فرزندان خود بوجود بیاورند و در راستای راغب کردن کودکان به مطالعه، کتابداران کتابخانه‌های عمومی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان درخصوص کتابخانه شماره دو شهر پلدختر نیز ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان صرفاً  در بحث پروژه‌های عمرانی دستگاه بهره‌بردار بوده اما  پیگیری‌های لازم در خصوص تسریع در تکمیل پروژه‌ها را به جدیت دنبال می‌کند.
وی افزود: تسریع در ساخت کتابخانه شماره دو شهر پلدختر توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دستگاه مجری، مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و پرداخت بخشی از سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری به صورت علی‌الحساب از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، پس از این جلسه ضمن بازدید از پروژه ساخت کتابخانه شماره دو  شهر پلدختر، از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی علامه جزایری نیز بازدید و پس از گفتگو با کتاب‌داران، از برگزیدگان برنامه‌های فرهنگی تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha