• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401080906193

شهردار شیراز تاکید کرد:

رعایت نشدن اصول پدافند غیرعامل نمای شهری را برهم می‌زند

رعایت نشدن اصول پدافند غیرعامل نمای شهری را برهم می‌زند

ایسنا/فارس شهردار شیراز با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وساز گفت: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

محمدحسن اسدی دوشنبه ۹ آبان در دیدار با اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: شهرسازی از مهم‌ترین بخش ها در شهرها محسوب می‌شود و اگر شهرسازی درست و باقاعده انجام و رعایت شود، حجم مشکلات و حوادث کمتر خواهد شد.

به گفته او؛ اگر مسائل شهرسازی درست و طبق ضابطه خود انجام شود، آسیب کمتر خواهد شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: در طرح جامع و تفصیلی شهری که به دست افراد متخصص تهیه می‌شود، تمام مسائل از قبیل پدافند غیرعامل، حمل‌ونقل و شهرنشینی درنظرگرفته می‌شود.

اسدی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وساز اضافه کرد: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

شهردار شیراز به وقوع سیل و زلزله به‌عنوان تهدیدات مهم طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر مقاوم‌سازی و ایجاد تسهیلات، باید در برابر این خطرات به مردم آموزش داده شود.

اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه کار مطالعاتی "پدافند غیرعامل" درخواست ما از شهرداری‌ها بود، گفت: بخشی از هزینه‌های مطالعاتی در این زمینه را بر عهده گرفتیم.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه‌کسانی که در حوزه پدافند غیرعامل کار می‌کنند بتوان شهرهای پایداری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha