• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401081409365
  • خبرنگار : 30188

مدارک لازم برای خرید تور کدام است؟

مدارک لازم برای خرید تور کدام است؟

آیا قصد خرید تور و سفر به جایی جدید را دارید؟ پس لازم است بدانید که به چه مدارکی برای خرید تور احتیاج دارید. در این متن از سفرمارکت به شما می‌گوییم که مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در تور چیست تا با آگاهی بیشتر اقدام کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از سفرمارکت، پیشنهاد می‌کنیم که این متن را از دست ندهید و اطلاعات مهمی که لازم دارید را دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز خرید تور داخلی

خرید تور امروزه به دو شیوه آنلاین و یا حضوری انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید به صورت آنلاین خرید کنید لازم است اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و ایمیل آدرس را وارد کنید و در نهایت با رفتن به درگاه پرداخت هزینه تور را پرداخت نمایید. اما اگر می‌خواهید به صورت حضوری اقدام به خرید تور کنید باید یک کپی از کارت ملی شما تحویل آژانس مسافرتی شود. همچنین فرمی در اختیارتان قرار می‌گیرد که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.

در طول سفر چه مدارکی همراه داشته باشیم؟

  • سند ازدواج
  • کارت شناسایی
  • کارت ملی
  • دفترچه بیمه
  • اسکن مدارک شناسایی روی فایل

مدارک مورد نیاز خرید تور خارجی

اگر قصد دارید تا به مقصد خارجی سفر کنید لازم است مدارک مختلفی تحویل دهید که در ادامه به طور مفصل آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

پاسپورت

اصلی‌ترین مدرک برای رفتن به سفر خارجی پاسپورت است. در هنگام خرید تور باید آن را به مسول مربوطه نشان دهید و از اطلاعات مهم آن مانند تاریخ اعتبار مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که باید حداقل ۶ ماه از اعتبار پاسپورت شما مانده باشد؛ در غیر این صورت باید آن را تعویض نمایید. در صورت تعویض نکردن پاسپورت مسول مربوطه آن را از شما قبول نمی‌کند.

ویزا

یکی دیگر از مدارک لازم برای سفر با تور خارجی ویزا است. باید بدانید که ایرانیان برای سفر به اکثر کشورهای دیگر به ویزا نیاز دارند و باید پیش از عزیمت آن را از سفارت مربوطه دریافت کنید. ویزاها برای یک بار ورود، دو بار ورود و یا چند بار ورود صادر می‌شوند و جهت گرفتن ویزا باید مدارکی مانند مدرک تحصیلی، تمکن مالی و غیره ارائه دهید. پروسه اخذ ویزا چندان سخت نیست و باید مدارک را به خوبی جمع‌آوری کرده و در وقت تعیین شده تحویل مامور سفارت دهید. اما از آنجایی که قوانین هر از گاهی تغییر پیدا می‌کند لازم است تا در این باره با آژانس مسافرتی که از آن تور می‌خرید صحبت نمایید. لازم به یادآوری است که برای سفر به بعضی از کشورها مانند ارمنستان، ترکیه و گرجستان نیاز به دریافت ویزا ندارید و به سادگی می‌توانید راهی آنجا شوید. همچنین برخی دیگر از کشورها مانند قطر ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند که در بدو ورود به صورت اکترونیکی صادر می‌شود.

برای اخذ ویزا چه مدارکی لازم است؟

هر کشور، شرایط ویژه خود برای صدور ویزا و انواع ویزای متفاوت دارد. در اینجا برخی از نقاط کلی و مشترک دریافت ویزا یا روادید را توضیح می‌دهیم.

برای اینکه بتوانید ویزای خود را تحویل بگیرید و مدارک تور را تکمیل کنید لازم است مدارک شغلیتان را تحویل سفارت دهید. این مدارک نشان‎‌دهنده وضعیت شغلی شما شامل میزان حقوق، سمت و غیره است که به طور دقیق در نامه‌ای با مهر و امضا ذکر می‌شود. همچنین باید فرم ویزا را به صورت کامل پر کرده و همراه با دیگر مدارک تحویل مامور سفارت دهید. علاوه بر موارد ذکر شده لازم است برای اخذ ویزا تمکن مالی و گردش حساب خود را نیز به مامور مربوطه نشان دهید. شما باید ثابت کنید که از لحاظ مالی شرایط اسکان موقت در کشور مقصد را دارید. در غیر این صورت درخواست شما رد می‌شود. ترجمه مدارک تحصیلی و هویتی، سند ازدواج، پروانه کسب و ۲ قطعه عکس نیز از دیگر مدارک جهت اخذ ویزا است که باید از قبل ترجمه و نگهداری شوند.

مدارک لازم برای خرید تور کدام است؟

عوارض خروج از کشور را فراموش نکنید

یکی دیگر از مدارک لازم برای سفر با تور فیش واریزی عوارض خروج از کشور است. برای پرداخت آن هم می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و هم از طریق دستگاه‌های خودپرداز پرداخت نمایید. به هر حال در حین خروج از کشور لازم است برگ واریزی آن را همراه داشته باشید و به عنوان یکی از مدارک سفر تحویل دهید. هزینه عوارض خروج از کشور بسته به اینکه در طول سال جاری چند دفعه از کشور خارج شده‌اید متغیر است. لذا توصیه می‌کنیم که درباره مبلغ دقیق آن نیز از مراجع معتبر استعلام بگیرید.

خرید آنلاین تور

امروزه رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی به دلیل گسترش اینترنت رونق زیادی یافته است. همچنین اپلیکیشن‌ها و  وب سایت‌های مختلفی از جمله سفرمارکت اقدام به فروش تور می‌کنند که از خدمات متنوعی برخوردارند. برای خرید آنلاین تور تنها کافیست تاریخ سفر را اعلام کنید تا در آن بازه زمانی تورهای موجود به شما نشان داده شوند. در نهایت با انتخاب یکی از آن‌ها وارد درگاه پرداخت می‌شوید و خرید خود را قطعی می‌کنید.

مدارک لازم برای خرید تور کدام است؟

با تورهای سفرمارکت همراه شوید

سفرمارکت به عنوان یک پلتفرم وسیع گردشگری در نظر دارد تا با معرفی آژانس‌های مسافرتی مختلف متنوع‌ترین خدمات سفر را تقدیمتان کند. تورهای داخلی و خارجه ارائه شده در وب سایت و اپلیکیشن سفرمارکت همگی از بهترین قیمت و خدمات برخوردارند و با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید تور مورد نظرتان را پیدا کنید. در صفحه بعد نام ایرلاین، اطلاعات هتل محل اسکان، تاریخ سفر، قیمت و خدمات جانبی تور شرح داده شده است که توسط آژانس‌های مسافرتی گوناگون به فروش می‌رسند.

دیگر خدمات سفرمارکت

علاوه بر تورهای داخلی و خارجی رزرو هتل سفرمارکت نیز از دیگر خدماتی است که به نحو احسن انجام می‌شود. در صفحه رزرو هتل سفرمارکت می‌توانید تاریخ سفر و مبدا را مشخص کنید تا هتل‌های موجود به شما نشان داده شوند و در نهایت رزرو خود را قطعی کنید. رزرو بلیط قطار و رزرو ویلا نیز از دیگر خدمات سفر است که در سفرمارکت انجام می‌شود.

مزایای خرید از سفرمارکت

  • پشتیبانی پیوسته
  • تنوع قیمت و خدمات
  • خدمات اقتصادی
  • درگاه پرداخت امن
  • سهولت در خرید

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha