• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401081711408

آیت الله اعرافی:

خدمت در قم افتخار است

خدمت در قم افتخار است

ایسنا/قم مدیر حوزه‌های علمیه گفت: رفت و آمدهای گسترده از ایران و جهان به این شهر نشان از جایگاه این شهر مقدس دارد و برای ما افتخار است که در چنین شهری خدمت می‌کنیم.

آیت الله اعرافی، شامگاه ۱۶ آبان در دیدار با مدیرکل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه قم دارای منزلت و جایگاه عظیمی است و کمتر جایی مثل آن پیدا می شود، عنوان کرد: جهان‌شهر تعبیر درستی برای قم است؛ زیرا قم در طول قرن‌ها و به خصوص قرن اخیر و دهه‌های اخیر عاملی قوی و موثر در سراسر ایران و جهان بوده است و اینکه امروزه پذیرای ۱۰۰ هزار نفر در بخش حوزوی از سراسر جهان هستیم نشان دهنده جایگاه و نقش عظیم اجتماعی، علمی و... قم است.

وی با بیان اینکه مرقد مطهر حضرت معصومه (س) نگین ارزشمند این شهر است، اظهار کرد: رفت و آمدهای گسترده از ایران و جهان به این شهر نشان از جایگاه این شهر مقدس دارد و برای ما افتخار است که در چنین شهری خدمت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سابقه و جایگاه قم برای ما مسئولیت‌آور است و اگر به خوبی به این شهر خدمت کنیم در واقع به همه مسلمانان و شیعیان خدمت کرده‌ایم و اگر کاستی هم داشته باشیم به همین میزان قصور داشته‌ایم، گفت: این جایگاه هم ثواب کار و هم مسئولیت انسان را بالا می‌برد، همه ما باید هم شاکر باشیم که در موقعیت خدمت هستیم و هم به حساسیت و سختی کار خود باید واقف باشیم.  

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نقش نظام اداری در بقای انقلاب و صیانت از کشور بسیار عمیق و بالا است، گفت: همه کسانی که در نظام اداری جمهوری اسلامی فعالیت دارند مسئولیت مضاعف دارند و مسئولیت همه کسانی که در قم فعالیت دارند نیز دو چندان دارند.

وی اظهار کرد: امروز ایران و انقلاب نقش سنگینی در حوزه گسترش معارف الهی در سراسر جهان دارد و همه ما باید در این عرصه تلاش کنیم که این نظام بیشترین بهره وری را با پایین‌ترین میزان کم کاری و فساد داشته باشد.

وی با تاکید بر جایگاه و نقش نظام اداری به‌ویژه نظام اداری در قم در سرنوشت جامعه و امت اسلامی، گفت: در مسئولیت‌ها، داشتن نگاه راهبردی در عین گره گشایی میدانی بسیار اهمیت دارد. برخی نگاه ها میل شان به بررسی‌های میدانی است و گاهی نیز به مباحث کارکردی است.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: داشتن یک نگاه راهبردی پنج ساله، ده ساله و بیست ساله‌ در حوزه ماموریت‌ها بسیار مهم است، در عین حال نباید از گره گشایی از مشکلات آنی نیز غافل باشیم.

وی با تاکید بر صرفه جویی در نظام اداری و حوزه همگانی تصریح کرد: ما در حوزه مصرف کالاهای اساسی مثل آب، برق، گاز و... یک کشور اسراف کار هستیم و نظام و الگوی مصرف در کشور ما به خوبی رعایت نمی‌شود که آمارهای مصرف را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هنر این است که اگر منابعی وجود دارد به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: قرار نیست که کسی مصرف نکند بلکه باید با منطق و عقل و رعایت حدود مصرف شود.  

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی بیان کرد: باید طراحی و برنامه ریزی داشته باشیم که قوانین، رویه‌ها و فناوری های مناسبی را برای سازگاری مصرف با الگوهای مصرف ایجاد کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رویکرد مقاوم سازی و نگاه پدافندی در همه اضلاع مختلف در کشور ما بسیار مهم است، اضافه کرد: در حوزه عدالت باید توجه داشته باشیم که همه الگوهای مصرف را به خوبی رعایت کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به مدیریت در شرایط بحران، اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم در هر الگویی از مدیریت با بحران و سختی مواجه نشوند. تسهیل و روان‌سازی خدمت همیشه جزو اولویت‌های این حوزه‌ها بوده است که مورد تقدیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: در زمینه فعالیت های صنعتی باید تلاش کرد که زیرساخت های مرتبط با آب، برق و گاز این صنایع به خوبی و روانی دنبال شود که مشکلات کمتری در این حوزه ایجاد شود؛ زیرا اگر صنعت ما ضربه بخورد همه امور دیگر نیز ضربه می‌خورد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha