• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401082517344
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

وقایع اخیر فرهنگ ایثار و شهادت را کمرنگ نمی‌کند

وقایع اخیر فرهنگ ایثار و شهادت را کمرنگ نمی‌کند

ایسنا/اصفهان جانشین قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: وقایعی مثل اتفاقات اخیر نمی‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرد، انقلاب از روزهای ابتدایی با دشمنان داخلی و خارجی مواجه بوده و این مسائل همواره پیش‌روی ایران بوده است.

سردار اصغر عرب‌پور، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز ۲۵ آبان که به مناسبت تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم و اعزام مجدد نیرو در همان روز از اصفهان به جبهه‌ها، به نام روز حماسه و ایثار اصفهان نامگذاری شده و در تاریخ کشور ماندگار است، اما جوی که امروز توسط دشمن در کشور ایجاد شده بر ضد این فرهنگ است، زیرا تمام کشورهایی که در دوران جنگ پشتیبان صدام بودند، رهبری جریانات امروز را در دست گرفته‌اند.

وی افزود: دشمن  می‌خواهد تلافی شکست در صحنه جنگ سخت را در عرصه جنگ نرم بگیرد، اگرچه در این عرصه هم شکست خورده، اما تلاش خود را می‌کنند، کما اینکه در دوران دفاع مقدس هم تمام قوای خود را به کار گرفتند، ولی با افزایش قدرت نظامی ایران به عرصه جنگ نرم و اغتشاشات داخلی در روزهای اخیر، برای از بین بردن جمهوری اسلامی امید دارند که آن هم روزهای پایانی خود را می‌گذراند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روزهایی مثل ۲۵ آبان در تاریخ ماندگار است، گفت: وقایعی مثل اتفاقات اخیر نمی‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرد، انقلاب از روزهای ابتدایی با دشمنان داخلی و خارجی مواجه بوده و این مسائل همواره پیش‌روی ایران بوده است، اما مردم همچنان در این مسیر هستند، زیرا می‌بینند که قبل از انقلاب کشور ما جایی حساب نمی‌شد و به شمار نمی‌آمد و امروز به جایی رسیده که بر سر میز مذاکره با پنج ابرقدرت جهان می‌نشیند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا افزود: وقایعی که در دنیا اتفاق افتاده از جمله جنگ روسیه و اوکراین، مشکلات اقتصادی و... مذاکرات و تحریم‌ها را بی اثر و خنثی کرده است و اروپا و آمریکا از این وقایع خشمگین هستند، زیرا تحریم‌ها که مهم‌ترین امید آنها بود و سال‌ها بر آن کار کردند، بی اثر شده است، فتنه اخیر هم مثل سایر وقایع، روزهای آخر خود را می‌گذراند، زیرا عموم مردم ما از این جریانات حمایت نمی‌کنند.

عرب‌پور تصریح کرد: اغتشاشات فعلی ریشه اقتصادی ندارد که در این‌صورت، بسیاری از مردم از آن حمایت می‌کردند، کما اینکه بسیاری از مردم و حتی خود ما نقدهایی به شرایط اقتصادی کشور داریم، اما ریشه اتفاقات اخیر نه اقتصادی، بلکه فرهنگی است، مراکزی که در کشور باید طی این ۴۰ سال کار فرهنگی می‌کردند، فعالیت اثربخش انجام ندادند.

وی ادامه داد: ۱۸ سال پیش رهبری طی چند سال متوالی شعار سال را به مسائل فرهنگی اختصاص دادند و از چند سال پیش هم شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند، این یعنی رهبری پیش از وقوع بحران، شرایط را رصد و آینده را پیش‌بینی می‌کنند، اما متاسفانه مسئولین آن‌گونه که باید در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصادی کار نکرده‌اند، امروز ما از لحاظ فرهنگی مشکلاتی داریم کما اینکه دشمن ما هم مشکلاتی دارد، اما طی سال‌ها توانسته آسیب‌های فرهنگی به کشور ما وارد کند، با وقایع اخیر مسئولان متوجه کم‌کاری‌ها و مشکلات شده‌اند و امیدواریم که نسبت به جبران آنها اقدام کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha