• جمعه / ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401090402257
  • خبرنگار : 50491

نماینده ولی فقیه در گلستان:

"۵ آذر" روز قیام مردم گرگان است/ مجلس با کنار زدن حواشی به رفع مشکلات بپردازد

"۵ آذر" روز قیام مردم گرگان است/ مجلس با کنار زدن حواشی به رفع مشکلات بپردازد

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان روز پنجم آذر را روز قیام مردم ایران دانست و گفت: در حالی که مردم گرگان در روز پنجم آذر تظاهرات آرامی داشتند اما رژیم شاهنشاهی مردم بی‌گناه را به رگبار گلوله بست.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی جمعه چهار آذر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با گرامیداشت به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: امام راحل با دید الهی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را برای انقلاب اسلامی لازم و ضروری می‌دانستند و بهترین عنوانی که می‌توان در وصف این مجموعه گفت همان جمله‌ امام راحل در وصف بسیج است که فرمودند "بسیج لشکر مخلص خدا است"

وی افزود: جمله "بسیج لشکر مخلص خدا است" امام راحل در وصف بسیج بسیار باعظمت است؛ بسیج در هر مقام و جایگاهی که باشد به دنبال پست و مقام نیست و می‌خواهد رضایت خداوند را کسب کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه روز پنجم آذر را گرامی داشت و تاکید کرد: روز پنجم آذر قیام مردم ایران است، در حالی که مردم گرگان در روز پنجم آذر تظاهرات آرامی داشتند اما رژیم شاهنشاهی مردم بی‌گناه را به رگبار گلوله بستند و عده‌ای را شهید  و عده‌ای دیگر را مجروح کردند و حتی در بیمارستان پنج آذر فعلی نیز فرزندان یکی از روحانیون این شهر را به رگبار بستند به همین علت این بیمارستان "پنج آذر" نام‌ گرفت.

نورمفیدی هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از جنگ تحمیلی تاکنون خدمات زیادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرد و از همان ابتدا راه‌های مواصلاتی را برای عراق ناامن کرد و ۲۶ عملیات را در دوران دفاع مقدس در آب‌های خلیج فارس انجام داد، همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ورود در آب‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و اقیانوس‌ها  در راه ایجاد امنیت و مبارزه با دزدان دریایی گام برداشت.

امام جمعه گرگان به سالروز ولادت حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار پرچم نهضت کربلا را پس از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) برافراشته نگه داشت و نگذاشت این پرچم بر زمین بیفتد، حضرت زینب(ع) در تمامی مسیرها اعم از مسیر کوفه، شام و به ویژه در مجلس یزید بنیان خلافت اموی را بدون هیچ ملاحظه‌ای مورد تهاجم قرار داد که بسیاری از افراد انگشت به دهان ماندند.

وی اسارت و گرفتاری‌هایی که بر سر حضرت زنیب(س) آمده بود نه تنها زبان آن حضرت را بند نیاورد که گشاده‌تر کرد و محکم و باصلابت در مقابل یزید به سخنرانی پرداخت، امیدوارم همه ما از پیروان واقعی حضرت زینب(س) باشیم و در روز قبامت مشمول شفاعت ایشان قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان به روز پرستار اشاره کرد و افزود: پرستاران با تلاش و همت والای خود دل بیماران نیازمند را شاد کرده و به آنها خدمت می‌کنند که کار سختی است و جای قدردانی دارد.

نورمفیدی پیشاپیش سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس را تسلیت گفت و متذکر شد: این شهید بزرگوار مجتهد، کم‌نظیر و مایه افتخار روحانیت بود که ایشان را در ماه رمضان سال ۱۳۱۶ و با دهان روزه به شهادت رساندند؛ کسانی که امروز بر علیه روحانیت حرف می‌زنند، بدانند که چنین شخصیت‌هایی در کشورمان بودند و در موقعیت‌های خطرناک در راه حفاظت و پاسداری از میهن قدم برداشتند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید شخصیت‌هایی همچون شهید مدرس را الگو قرار دهد و از آنها یاد بگیرد،‌ ابراز داشت: نمایندگان مجلس باید مسائل حاشیه را کنار بگذارند و مسائل و اولویت‌های اصلی را شناسایی و حل کنند، حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و ناامیدی نسل جوان به آینده یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی است که باید با طرح قوانین همه‌جانبه‌نگر و حساب‌شده در راستای رفع مشکلات کشور گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha