• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090804797
  • خبرنگار : 50295

شناسایی نشدن هنرمندان واقعی، آفت شعر و شاعری در زنجان

شناسایی نشدن هنرمندان واقعی، آفت شعر و شاعری در زنجان

ایسنا/زنجان یک شاعر زنجانی گفت: عدم توجه مسئولان فرهنگی به مسائل اقتصادی و حمایتی هنرمندان نیز از دیگر مشکلات موجود در استان است و اینکه نمی‌توانند هنرمند واقعی را از هنرمند صوری شناسایی کنند هم از دیگر آفت‌های شعر در زنجان است.

جواد چراغی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت شعر در استان زنجان، اظهار کرد: در زنجان چندین نهاد فرهنگی داریم که از بین آن‌ها مهم‌ترین نهاد فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در نهادهای فرهنگی کارمندانی فعالیت می‌کنند که هزینه‌هایی نیز دارند و اگر هزینه‌ها را با بودجه‌ای که صرف فرهنگ و هنر استان می‌شود مقایسه کنیم، هزینه زیادی صرف اعمال دیگر شده و بودجه اندکی برای فرهنگ و هنر تعلق می‌گیرد.

وی افزود: عدم توجه مسئولان فرهنگی به مسائل اقتصادی و حمایتی هنرمندان نیز از دیگر مشکلات موجود در استان است و نمی‌توانند هنرمند واقعی را از هنرمند صوری شناسایی کنند و اشخاصی هستند که با وجود نداشتن شناخت کافی از شعر  بی‌محتواترین کتاب‌ها را چاپ و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: هیچ کسی توجه نمی‌کند فردی که کتاب چاپ می‌کند هنرمند واقعی است یا کتاب‌سازی کرده است. اشخاصی هستند که عمر زیادی را پای هنر و شعر و شاعری صرف کرده‌اند ولی چون شرایط چاپ کتاب ایحاد نشده، نمی‌توانند از مزایای هنر استفاده کنند که این موارد جزء آفت‌های شعر و شاعری در استان زنجان است.

چراغی درخصوص اهمیت شعر، ادامه داد: اگر تاریخ را نگاه کنیم، ادبیات اصلی‌ترین عامل تغییر و تحولات در یک جامعه است و می‌تواند وضعیت جامعه را از هر لحاظی درست کند و تا وقتی که در یک جامعه به ادبیات توجه نشود نمی‌تواند از لحاظ اقتصادی، سیاسی، روابط خارجه با دولت‌های دیگر و ... پیشرفت کند.

رئیس انجمن ادبی اشراق زنجان، خاطرنشان کرد: ادبیات یک جامعه را پیش می‌برد، به عنوان مثال اگر از یک مخاطب عام بپرسیم تا از قرن هفتم شخصی را نام ببرد، نمی‌تواند یک تاجر، اقتصاددان، سیاست‌مدار یا یک پادشاه را نام ببرد ولی به راحتی می‌تواند از قرن هفتم سعدی و مولوی یاد می‌کند و این مثال اهمیت شعر و شاعری را نشان می‌دهد. اگر کشوری برای ادبیات خود هزینه و توجه کند قطعا کشور پیشرفته‌ای خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha