• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401090804990
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

با گذشت ۴۴ سال از انقلاب هنوز عده‌ای از مداحان می‌ترسند انقلابی شعر بخوانند

با گذشت ۴۴ سال از انقلاب هنوز عده‌ای از مداحان می‌ترسند انقلابی شعر بخوانند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اگرچه ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما هنوز عده‌ای از مداحان تصور می‌کنند انقلاب نشده و از اینکه انقلابی شعر بخوانند و انقلابی حرف بزنند، می‌ترسند.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی دوشنبه، هفتم آذر، شب در همایش ثناگستران عاشق که با حضور اعضاء کانون مداحان خراسان رضوی از ۲۵ شهرستان در بقعه متبرکه سید مرتضی(ع) کاشمر برگزار شد، افزود: ائمه اطهار(ع) به ما آموخته‌اند برای گفتن حقایق نباید ترسید.

وی تصریح کرد: مداحان باید در قالب اشعارشان اهداف اصلی انقلاب ناب را باید بیان کنند و تلاش کنند جریان اسلامی ناب را به گوش مردم برسانند. آنچه امروز در کف خیابان اتفاق می‌افتد، برای آزادی نیست بلکه اصل اسلام را نشانه گرفته‌اند.

صاحبقرانی با انتقاد از اینکه مداحان در وظایف اصلی خود کوتاهی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به تبیین و روشنگری مسائلی که در فضای جامعه اتفاق می‌افتد و اهداف اصلی که برای آن انقلاب شکل گرفته را به درستی بیان کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز در حالی برخی می‌گویند مداحان و روحانیون آن‌ها را به قرون وسطی بازمی‌گردانند که هیچ شناختی از آن دوران ندارند. در قرون وسطی جلوی علم را می‌گرفتند و حاکمیت کلیسا اجازه نمی‌داد پیشرفت، تکنولوژی، مدرنیته و وسایل رفاهی برای جامعه فراهم شود؛ حتی جلوی اندیشه‌ورزی، خردورزی، تعقل و عقلانیت را می‌گرفتند.

وی عنوان کرد: امروز همانند ۱۰۰ سال قبل که رضاخان جریان کشف حجاب را راه انداخت، چادر از سر زنان و دختران ما می‌کشند. عده‌ای سخن از آزادی می‌گویند ولی به زور چادر از سر زنان می‌کشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسجدها را به بهانه اینکه می‌گویند نمادهای دینی باید از بین برود، آتش می‌زنند. وقتی این اتفاقات در جامعه می‌افتد، مداحان نباید از چیزی بترسند و لازم است در قالب اشعار واقعیت‌ها را بیان کنند.

وی با بیان اینکه قرار نیست مداحان فقط چند خط شعر بخوانند و بروند بلکه باید به آنچه می‌گوند، عمل کنند، تصریح کرد: کانون مداحان باید به عنوان یک جریان راهبر در عرصه تقویت عقلانیت مادحین و ستایشگران و همچنین تقویت بنیه فکری، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی مداحان کنشگری کند.

صاحبقرانی تاکید کرد: کانون مداحان باید جریان عقلانیت را در مادحین بالا ببرد. نمی‌شود رهبر معظم انقلاب اعلام کند که کانون تبیین در بستر جهاد تبیین هیات‌هاست اما مداحان و هیاتی‌ها همان شعرهای همیشگی را بخوانند و هیچ روشنگری در قالب شعر نداشته باشند.

وی با ابراز تاسف از کم‌کاری و کوتاهی مداحان در زمینه روشنگری گفت: اگرچه تریبون داشتیم اما کنشگری نکردیم و این موجب شد که عقاید ما توسط دشمنان مورد هجمه قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha