• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401090905906
  • خبرنگار : 50026

توصیه‌های یک مربی پرستاری:

از قوی کردن انگیزه تا الزامات آموزش پرستاری

از قوی کردن انگیزه تا الزامات آموزش پرستاری

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس ارشد روان پرستاری و مربی در دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند از الزامات ورود به این رشته و مهم بودن فاکتوری به نام انگیزه می‌گوید.

حمید نظری، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حدود ۱۰ سال سابقه کار بالینی در بخش‌های مختلف بیمارستان از جمله اورژانس، داخلی و سایر بخش‌ها را داشته و در حال حاضر حدود چهار سال است که در نقش مربی پرستاری با این دانشکده همکاری دارم.

وی با اشاره به توصیه‌هایی به دانشجویان این حرفه، افزود: به افرادی که قصد ورود به پرستاری را دارند، توصیه می‌کنم پیش از اینکه وارد این حرفه شوند در مورد این رشته تحقیق کرده و با آگاهی کامل وارد شوند چراکه این رشته در کنار مزایای متعددی که دارد نیازمند یک سری آمادگی‌های جسمی، روحی و روانی نیز است.

نظری ادامه داد: لازمه اینکه فرد بتواند با مشکلات و سختی‌هایی که در این حرفه وجود داشته کنار آید این است که با عشق، علاقه و انگیزه به این حوزه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه  پرستاری ترکیبی از علم و هنر است، بیان کرد: اگر فردی با علاقه وارد این حرفه شود و در این راستا آموزش علمی درستی ببیند و همچنین از هنر و خلاقیت پرستاری و مهارت حل مسئله استفاده کند، می‌تواند بهترین خدمات را ارائه دهد که در این صورت بیمار و نیز فردی که به عنوان پرستار در این زمینه مشغول به کار است نیز رضایت خواهند داشت.

این کارشناس ارشد روان پرستاری اظهار کرد: پرستاری موفق است که از تجربه بالین در کنار دانش پرستاری و مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله و خلاقیت استفاده کرده؛ بتواند از عهده مسئولیت‌ها و وظایف حرفه‌ای خود برآید و در راستای ارتقاء سلامت تلاش کند.

از قوی کردن انگیزه تا الزامات آموزش پرستاری

پیش نیازهای ورود به مربی گری پرستاری 

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد واحدهای درسی ارائه شده در سطح کارشناسی پرستاری، بالینی محسوب می‌شود داشتن تجربه کار بالینی برای مربیان این حرفه ضروری به نظر می‌رسد و همانگونه که در بیشتر کشورها داشتن سابقه کاری بالینی به عنوان پیش نیاز برای ورود به نقش مربی در دانشکده پرستاری ضروری است؛ بهتر است کسانی که به عنوان مربی وارد این حرفه می‌شوند در ابتدا کار بالینی را تجربه کرده و با مشکلات و نیازهای بیماران و چگونگی تعامل پرستاران با بیماران آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آموزش موثر و باکیفیت وقتی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که تجربه بالین در کنار دانش نظری به روز شده قرار گیرد، یادآور شد: با توجه به سختی‌هایی از جمله شب کاری‌ها و شیفت‌های متعدد و مشاهده رنج و درد بیماران، که در این مسیر و حرفه وجود دارد پرستاران باید راهکارهایی داشته باشند تا سلامت جسم و روان خودشان نیز به خطر نیفتد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha