• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401091409107
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول:

روند ابتلا به آنفلوانزا در قزوین کاهشی است

روند ابتلا به آنفلوانزا در قزوین کاهشی است

ایسنا/قزوین مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خوشبختانه روند ابتلا به آنفلوانزا در قزوین کاهش‌یافته و نگرانی‌ها در خصوص شیوع این بیماری رفع شده است.

دکتر بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موج شیوع آنفلوانزا در استان قزوین فروکش کرده است. کاهش روند ابتلا به این ویروس نشان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق به‌موقع واکسن برای گروه‌های پرخطر جامعه بوده است.

وی ادامه داد: بالغ‌بر ۹۰ درصد از افراد گروه‌های پرخطر ازجمله سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلابه بیماری‌های مزمن علیه آنفلوانزا واکسینه شدند.

این مسئول بابیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا برای اثربخشی هرچه بیشتر اوایل پاییز است، گفت: افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند، می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در ماه‌های فصل سال، به داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن تهیه کنند.

وی با توجه به پیش ‌رو داشتن شب یلدا، افزود: متأسفانه شیوع ویروس قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ اما با توجه به پیش رو داشتن برخی مناسبت‌ها ازجمله شب یلدا توصیه می‌شود شهروندان همچنان به رعایت موارد بهداشتی اهتمام ورزند.

تاکستان و آوج در رنگ‌بندی نقشه کرونا زرد هستند

نجف‌پور در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در قزوین اظهار کرد: خوشبختانه ویروس کرونا در وضعیت ثابت قرار گرفته و در این خصوص نیز نگرانی‌ها مرتفع شده است. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در اپیدمی یا دوره پساکرونا قرارگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: آغاز دوره پساکرونا به معنی پایان این بیماری نیست لذا نیاز است شهروندان در اماکن پرازدحام نسبت به استفاده از ماسک و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: وضعیت ۲ شهرستان تاکستان و آوج ازلحاظ رنگ‌بندی نقشه کرونا، زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی هستند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار به مجموع بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا اضافه‌ شده است و تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های استان خدمات درمانی دریافت می‌کنند، ۳۵ نفر است.

نجف‌پور در پایان تصریح کرد: نزدیک به ۲ هفته است که هیچ فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس در استان نداشتیم اما حال ۷ بیمار کرونایی وخیم است که در آی‌سی‌یو بستری و تحت درمان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha